Інформаційно-аналітична довідка щодо звернень громадян, розглянутих в Звенигородській міській раді за І півріччя 2022 року
Звернення громадян – це основна форма реалізації громадянами свого конституційно закріпленого права на участь в управлінні державними і громадськими справами, можливості впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності.
Звенигородська міська рада проводить роботу щодо звернень громадян
відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348 «Про затвердження Інструкції діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», розпорядження обласної державної адміністрації від 28.02.2017 №101 «Про внесення змін до розпорядження обласної державної адміністрації від 05.03.2008 №55».
Упродовж І півріччя 2022 року в Звенигородській міській раді розглянуто 373 звернення громадян. Своїм конституційним правом на звернення скористалися 702 громадян.
Із загальної кількості звернень, що надійшли до Звенигородської міської ради - 23 колективних (звернулось 352 особи). Їх питома вага становить 6,2 відсотка від загальної кількості звернень. Це в основному питання благоустрою, житлово-комунального та дорожнього господарства, санітарного стану, екології та природніх ресурсів, розгляду яких приділялася особлива увага.
Щоденно громадяни мають можливість отримати необхідну допомогу і
консультації у приймальні громадян міської ради.
Звенигородською міською радою упродовж І півріччя 2022 року розглянуто 68 звернень громадян, які надійшли від органів державної влади вищого рівня:
- обласної військової адміністрації - 16, (в т.ч. з Офісу Президента України - 4, Апарату Верховної Ради України - 2, Секретаріату Кабінету Міністрів України - 1, Мінсоцполітики - 1, Управління екології та природних ресурсів - 1, особисті звернення громадян - 7).
- секретаріату з уповноваженого Верховної Ради України з прав людини - 1;
- Черкаського обласного контактного центру - 47;
- Черкаської обласної прокуратури - 1,
- Звенигородської районної військової адміністрації - 3.
Питома вага цих звернень від всіх звернень за І півріччя становить 18,2 %.
Упродовж звітного періоду в Звенигородській міській раді розглянуто 144 звернення від найменш соціально захищених категорій громадян, що становить 38,6 % від загальної кількості звернень, з них - 40 від внутрішньо переміщених осіб (ВПО), що становить 10,7% від загальної кількості звернень.
У зверненнях громадян, розглянутих в Звенигородській міській раді у І півріччі 2022 року, порушено 373 питання.
Перше місце за актуальністю посіли питання соціального захисту населення: здійснення соціальних виплат, призначення житлових субсидій, надання гуманітарної допомоги та своєчасних виплат ВПО, надання житла ВПО, а також питання служби у справах дітей (в зв’язку з військовим станом) - 107, або 28,7 відсотка.
На другому місці перебували питання охорони здоров'я та надання матеріальної допомоги на лікування (поховання) - 95, або 25,5 відсотка.
На третьому місці за актуальністю перебували питання комунального господарства (благоустрій територій, будівництво та ремонт місцевих доріг, ремонт та експлуатація будинків, комунальних мереж) - 72, або 19,3 відсотка від загальної кількості питань, порушених заявниками.
Четверте місце посіло відповідно питання аграрної політики та земельних відносин - 59, або 15,8 відсотка.
На п'ятому місці перебувало питання щодо будівництва, містобудування, архітектури - 40, або 10,7 відсотка.
Найбільш актуальними, як і в попередні роки, залишаються питання щодо допомоги найменш соціально захищеним категоріям населення: призначення житлових субсидій, здійснення соціальних виплат, надання матеріальної допомоги.
Упродовж січня-червня 2022 року громадяни зверталися за сприянням у вирішенні земельних конфліктів, благоустрою територій, ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж. Як місцевих жителів так і іногородніх громадян турбували проблеми, пов’язані з незадовільним станом доріг.
Станом на 01.07.2022 вирішено по суті 82,6 відсотка звернень, 17,4 відсотка перебували у стадії розгляду.
Звернення громадян розглядаються за місцем їх проживання та в трудових колективах комісією міської ради по розгляду звернень громадян. Акти комісії міської ради по зверненням затверджуються на черговому засіданні виконавчого комітету. Заявники завчасно в письмовій формі повідомляються про дату розгляду актів комісії по їхнім зверненням. Звернення розглянуті у встановлений законодавством термін, надані відповіді.
Упродовж звітного періоду відбулося 7 засідань виконавчого комітету міської ради з питань розгляду звернень громадян.
Питання про підсумки роботи по розгляду звернень, заяв і скарг громадян за І півріччя 2022 року, згідно плану роботи, буде розглянуто на черговому засіданні виконкому в липні місяці.
В приміщенні Звенигородської міської ради розміщено графіки особистого прийому громадян керівництвом міської ради.
Під час проведення прийомів проводиться керівництвом міської ради роз’яснення чинного законодавства України, що дає можливість підвищити рівень правових знань жителів міста. Упродовж звітного періоду міським головою проведено 12 особистих прийомів.
Робота посадовців Звенигородської міської ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення.