ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ІНФОРМУЄ
Електронні сервіси Пенсійного фонду України – сервіси майбутнього
Безпека отримання послуг для пенсіонерів – один із ключових напрямів, на яких сфокусована увага працівників Пенсійного фонду. Під час пандемії використання онлайн-сервісів сприяло ефективній, якісній та швидкій роботі зі страхувальниками, застрахованими особами та пенсіонерами.
Електронний формат надання послуг – це можливість заощадити час та вирішити чимало питань дистанційно.
Вебпортал Пенсійного фонду України надасть Вам можливість:
- отримати інформацію про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені внески з системи персоніфікованого обліку починаючи з 2000 року;
- переглянути дані власної пенсійної справи без відвідування Пенсійного фонду в будь-який зручний час;
- сформувати запити на попередню підготовку документів;
- подати скаргу;
- записатися на прийом до фахівців Фонду, не виходячи з дому;
отримати інформацію про стан розрахунків платників з Пенсійним фондом України (для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців) і т. п
Способи реєстрації на вебпорталі Пенсійного фонду України:
Перший спосіб – подача заяви до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України для реєстрації на вебпорталі.
Другий спосіб – онлайн-реєстрація за кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Кваліфікований електронний підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК)Такі послуги можуть надавати як недержавні центри сертифікації ключів (за оплату), так і центри, створені при Державній податковій службі (безкоштовно).
Сервіси вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України:
електронне звернення – можливість звернутися до Пенсійного фонду України та його територіальних органів із заявою, пропозицією, скаргою, заповнивши електронну форму;
запис на прийом – змога записатися на прийом до сервісного центру, визначити тему, дату та зручний час;
призначення пенсії «в одне відвідування» – надання документів для призначення пенсії в електронному вигляді;
електронне пенсійне посвідчення дозволяє отримувати пенсію, здійснювати безготівкові платежі, розраховуватися за комунальні послуги (для отримувачів пенсії в Ощадбанку);
«пенсійний калькулятор» – автоматичний розрахунок прогнозного розміру пенсії. При обчисленні використовуються дані реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
«електронна трудова книжка» –усуне можливі негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, ризики фальсифікації та внесення недостовірних відомостей.
Ведення трудової діяльності працівника в електронній формі також є передумовою для запровадження автоматичного призначення пенсій та соціальних виплат.
«кабінет страхувальника» – роботодавець може отримати інформацію про правильність подання звітності, сплату єдиного соціального внеску, заборгованість підприємства з цього виду платежу, отримати електронні довідки про трудовий та страховий стаж працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності і т. п.;
мобільний додаток «Пенсійний фонд» – доступ до електронних сервісів Фонду у зручному форматі з мобільних пристроїв: смартфонів та планшетів;
надання електронних документів із підтвердженням QR-кодом –нововведення, що дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати
електронні документи (форма ОК-5, довідка про розмір пенсії, інформація про страховий стаж);
Електронний документ з QR-кодом від Пенсійного фонду України є аналогом офіційного паперового документа;
смс-інформування – повідомлення від Пенсійного фонду України про призначення, перерахунок пенсії, припинення або поновлення виплати, про страховий стаж та сплату страхових внесків роботодавцем.
Для отримання повідомлення необхідно надати згоду: особисто звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного Фонду України або через вебпортал електронних послуг.
автоматичне призначення пенсії – призначення пенсії за фактом досягнення пенсійного віку.
Сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно, без будь-яких часових обмежень.
Пенсію буде призначено автоматично при досягненні громадянином пенсійного віку з урахуванням усіх наявних у Пенсійному фонді України даних та поданих документів.
Деякі сервіси вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України доступні лише за умови входу до особистого кабінету з кваліфікованим
електронним підписом (КЕП).
Сайт Пенсійного фонду УКраїни www.pfu.gov.ua
Вебпортал електронних послуг: http://portal.pfu.gov.ua
ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ!!!
Шановні відвідувачі!
Турбуючись про Ваше здоров»я, та з метою дотримання вимог безпеки під час карантину пропонуємо перед відвідуванням Фонду скористатися телефонами попереднього запису до відділу обслуговування громадян №6 (сервісного центру м.Звенигородки) Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській: за номерами 2- 54-34; 2-28-69.
_________________________________________________________________________________________
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1278 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги» змінено Порядок виплати і доставки пенсії та грошової допомоги. Враховуючи зазначене, з 1 квітня 2021 року змінюється порядок виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера органами Пенсійного фонду України.
Починаючи з 1 квітня поточного року, вищевказані виплати будуть здійснюватися виключно через банківські установи. Тому, при зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії до документів, що ідентифікують заявника, та документів про смерть в обов’язковому порядку необхідно надавати довідку про реквізити банківського рахунку, відкритого на особу, що звернулася за отриманням послуги. Нижче наведено перелік банків, з якими Пенсійним фондом України укладено договори на здійснення відповідних операцій.
- ПАТ “ДЕРЖАВНИЙ ОЩАДНИЙ БАНК УКРАЇНИ”
- ПАТ “РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ”
- ПАТ КБ “ПРИВАТБАНК”
- ПАТ КБ “ПРАВЕКС-БАНК”
- ПАТ “ЮНЕКС-БАНК”
- ПАТ “КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК”
- ПАТ “АЛЬФА-БАНК”
- ПАТ “ПУМБ”
- ПАТ “УКРСИББАНК”
- ПАТ АБ “УКРГАЗБАНК”
- ПАТ АБ “ПІВДЕННИЙ”
- ПАТ “КРЕДОБАНК”
- ПАТ “УКРЕКСІМБАНК УКРАЇНИ”
- ПАТ “ПОЛТАВА – БАНК”
- ПАТ “МТБ БАНК”
- ПАТ “ІДЕЯ БАНК”
- ПАТ “БАНК ВОСТОК”
- ПАТ “КБ “АКОРД”
- ПАТ “КРИСТАЛБАНК”
- ПАТ “ТАСКОМБАНК”
- ПАТ “КОМЕРЦІЙНИЙ ІНДУСТРІАЛЬНИЙ БАНК”
- ПАТ “ОТП БАНК”
______________________________________________________________________________________
До уваги підприємців району
Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі – Закон № 2464) фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності є платниками єдиного соціального внеску.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 № 1774-VIII внесені зміни до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464, щодо бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме – єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. Зміни в законодавстві набули чинності з 01 січня 2017 року.
У разі якщо у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу не отримано дохід (прибуток), платник зобов’язаний самостійно визначити базу нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску .
Не сплачуючи єдиний внесок, Ви позбавляєте себе права на зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу та прирощуєте заборгованість.
Враховуючи викладене, рекомендуємо у найкоротші терміни погасити заборгованість зі сплати єдиного внеску та своєчасно сплачувати належні суми єдиного внеску в подальшому.
Сплачені внески – запорука гідної пенсії.
Щодо запровадження трудових книжок в електронній формі
3 червня 2020 року Кабінет Міністрів України схвалив законопроект, яким передбачено запровадження ведення трудових книжок в електронній формі.
Даним законопроектом пропонується запровадити можливість автоматичного призначення пенсії, без особистого звернення особи, а саме передбачається механізм який надасть можливість людині самостійно обирати автоматичне призначення або відстрочення виходу на пенсію, яке матиме свої переваги у збільшеному розмірі пенсії та визначати в автоматизованому режимі найбільш вигідний варіант для призначення пенсії, включаючи дату такого призначення.
На підставі наявних відомостей про стаж та сплачених внесків, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, буде призначатися пенсія за віком.
За бажанням особа зможе додавати документи, відсутні в реєстрі застрахованих осіб, через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Відсканована чи оцифрована трудова книжка подається роботодавцем або особою через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України для формування відомостей про трудову діяльність у реєстрі застрахованих осіб.
Оригінал паперової трудової буде передаватися на зберігання працівнику як офіційний документ особисто під підпис. У разі якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язанй паралельно із електронним обліком трудової діяльності внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.
З метою надання доступу застрахованій особі до інформації про всі трудові відносини за даними звітних відомостей роботодавця, Пенсійний фонд створив на веб порталі електронних послуг новий сервіс «Електронна трудова книжка».
Передбачено перехідний період 5 років, протягом якого Пенсійний фонд України формуватиме цифрові відомості про трудову діяльність працівника.
Механізми подання сканованих копій трудових книжок працівників до реєстру застрахованих осіб вже доступні на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України відповідно до Порядку обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1084.
Паперова трудова книжка повинна бути оформлена відповідно вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників від 29.07.1993 №58.