Звенигородська міська рада
Черкаська область, Звенигородський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Пенсійний фонд інформує

Дата: 16.01.2023 08:23
Кількість переглядів: 26

 

З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд: що це означає для громадян 

З 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.  

Попри війну, держава продовжує виконувати свої соціальні зобов’язання перед українцями, у тому числі, – із забезпечення державного соціального страхування. Зокрема, Уряд швидко та ефективно реалізував вимоги ухваленого у вересні Закону  №2620  щодо запровадження нової організаційної моделі соціального страхування в Україні. Згідно з Законом, з 1 січня виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.

Звертаємо увагу, що попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається, а розмір деяких - навіть збільшується.

Єдине що змінюється - орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:

  1. допомогу по тимчасовій втраті працездатності ;

  2. допомогу  по вагітності і пологах ;

  3. допомогу на поховання застрахованим особам в т. ч. потерпілим на виробництві;

  4. одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.

            Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.

            Держава зберігає всі виплати і забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком – до 3,3 млрд грн.

Змінюється лише джерело фінансування цих видатків. Фінансування реабілітації постраждалих відбуватиметься за рахунок Національної служби здоров'я України (НСЗУ), забезпечення допоміжними засобами реабілітації – за рахунок державного  Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗІ).

           На сьогодні Пенсійний фонд володіє Державним реєстром застрахованих осіб, Електронним реєстром листків непрацездатності, тобто інформація, необхідна для нарахування лікарняних вже наявна у страховика. Це дозволить зробити процес нарахування більш зручним як для роботодавців, так і для заявників, оскільки послуга буде надаватися безпосередньо через особистий електронний кабінет страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України .

          Якщо раптом у вас виникли проблеми  зі страховими виплатами, за консультацією рекомендуємо звертатись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu ) або до Контакт-центру Пенсійного фонду України за телефоном: 0800 503 753.

          З 1 січня 2023 р. набув чинності закон  про приєднання  Фонду соціального страхування (ФССУ) до Пенсійного фонду України, згідно з яким  Пенсійний фонд України  (ПФУ) та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції з соціального страхування.

Протягом листопада-грудня 2022 р. Уряд прийняв всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування. 

Як установа, що має найбільш розгалужену мережу територіальних органів та є держателем і адміністратором електронного реєстру листків непрацездатності (складової частини реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), Пенсійний фонд України відтепер здійснює:

  • призначення страхових виплат та надання соціальних послуг; відповідно до Закону 

  • профілактику нещасних випадків; 

  • проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів; 

  • контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.

27 грудня Уряд також ухвалив постанову, якою розпочав процедуру припинення ФССУ як окремої установи, що має завершитись не пізніше 1 травня 2023 року. 
 

До відома платників страхових внесків!
 
 Із 1 січня 2023 року уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві є Пенсійний фонд України.
 
  На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 року № 1323 «Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням»  Головним управлінням Пенсійного фонду України в Черкаській області в АТ «Ощадбанк»  відкрито рахунок UA233545070000025603303003062 для обліку страхових коштів на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Лікарняні – 2023: що змінилось?

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти. 

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності. 

При цьому, Закон скоротив  час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України. Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.

Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня 2023 року подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.  

Функціонал пункту меню “Заяви-розрахунки” особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно визначених критеріїв: період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України. 

Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб. 

В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.

 Важливо!

  • Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.

  • Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.

  • Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП , як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.

  • Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

  Із 1 січня 2023 року фінансування страхувальників для виплат по лікарняних здійснюватиме Пенсійний фонд України. Що зміниться для роботодавців :
  Рішення про виплату лікарняних прийматиме роботодавець або уповноважені ним особи.
 
  Заяви-розрахунки на виплату лікарняних необхідно подавати в електронному вигляді через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
 
  Після надходження заяви-розрахунку Пенсійний фонд України протягом 3-х днів фінансуватиме страхувальників централізовано на окремі поточні рахунки, відкриті роботодавцями в установах банків для зарахування страхових коштів.
 
  Територіальні органи Пенсійного фонду України перевірятимуть цільове використання коштів роботодавцем.

❗️Важливо! Роботодавцям для подання заяв-розрахунків по лікарняних не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із Фондом соціального страхування України.

❗️ З 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний Фонд України.
 
 ⚖️ Це передбачено Законом України від 21.09.2022 № 2620-IX “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, постановою Кабінету Міністрів України від 02.12. 2022 № 1350 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації окремих функцій Пенсійного фонду України та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України”.
 
 ☝️ Зокрема, для вирішення питань з призначення, перерахування та здійснення страхових виплат з відшкодування шкоди, заподіяної потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання або особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, з 1 січня 2023 року необхідно звертатися до органів Пенсійного фонду України.
 
  Про види та порядок виплат, способи подання та терміни розгляду документів за посиланням: https://bit.ly/3Q48AfF

Хто замінив комісії з соціального страхування на підприємствах і як тепер призначати допомоги за лікарняними?

● Раніше на кожному підприємстві, в установі чи організації створювалась комісія (або уповноважений, якщо на підприємстві до 5 працівників) із соціального страхування. Такі комісії були обов’язковими як для державних, так і для приватних чи інших підприємств і навіть ФОП. Саме комісія була уповноважена призначати або відмовляти в призначенні допомоги за кожним лікарняним співробітників.

● Однак з 01 січня 2023 року створення і діяльність таких комісій не передбачені.

● Тож відтепер рішення про призначення або відмову в призначенні допомог за листками непрацездатності має приймати сам роботодавець або уповноважена ним особа.

● Призначити уповноважену особу можна розпорядчим документом на розсуд керівника підприємства.

● Рішення про призначення допомоги по тимчасовій втраті працездатності, декретної допомоги, допомоги на поховання необхідно оформлювати відповідним розпорядчим документом – це може бути наказ, постанова, розпорядження, рішення тощо.

 

     Подача заяви для оформлення житлової субсидії online.

 

 Для оформлення житлової субсидії громадяни подають заяву про призначення та декларацію про доходи і витрати.

 

 Це можна зробити online – в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Для авторизації необхідно використовувати кваліфікований електронний підпис (КЕП).

 

 Алгоритм дій наступний: 

 

 заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/);

 

 авторизуємось для входу в особистий кабінет за допомогою КЕП – вказуємо назву Акредитованого центру сертифікації ключів, який згенерував КЕП, обираємо файл ключа та вводимо особистий пароль;

 

 в особистому кабінеті обираємо розділ "Комунікації з ПФУ" й натискаємо на пункт "Заява на житлову субсидію чи пільгу";

 

 перед формуванням заяви готуємо скановані копії документів, надаємо згоду на дистанційне інформування, натиснувши кнопку «Продовжити»;

 

 обираємо пункт «Заява про призначення та надання житлової субсидії»;

 

 заповнюємо відповідні поля онлайн-форми; 

 

 додаємо скановані копії документів, натиснувши кнопку «Додати файл»;

 

 натискаємо кнопку «Сформувати заяву», розміщену в кінці онлайн-форми. Автоматизована система перевірить повноту заповнення заяви. Якщо помилок не виявлено, можна переходити до фінального кроку; 

 

 накладаємо цифровий підпис та надсилаємо документи до Пенсійного фонду України.

 

 За ходом розгляду заяви на призначення субсидії можна стежити в особистому кабінеті в розділі "Мої звернення" – "Статус звернення".

 

ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ!

ВІДПОВІДІ НА ТИПОВІ ПИТАННЯ, ЯКІ ВИНИКАЮТЬ ПРИ НАДАННІ СУБСИДІЙ

ЯКИМИ НОРМАТИВНИМИ АКТАМИ РЕГУЛЮЄТЬСЯ ПИТАННЯ НАДАННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ?

 

Основні нормативні документи:

Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (зі змінами),

постанова Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 "Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії",

постанова Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово- комунального обслуговування";

постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 "Деякі питання виплати державної соціальної допомоги".

ХТО ПРИЗНАЧАЄ ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022

№ 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» до 30 листопада 2022 року включно субсидії призначають структурні підрозділи з питань соціального захисту населення; починаючи з 1 грудня 2022 року — органи Пенсійного фонду України.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ?

З 1 грудня подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим:

– особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;

– поштою, на адресу органу Фонду;

– або online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Крім того, як і раніше, можна подавати документи на призначення субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг та через портал Дія.

ЧИ ПОТРІБНО ЛЮДЯМ, ЯКИМ СУБСИДІЇ БУЛО ПРИЗНАЧЕНО ОРГАНАМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ПОВТОРНО ЗВЕРТАТИСЬ ОРГАНІВ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ?

Тим людям, яким субсидії були раніше призначені органами соціального захисту населення, повторно звертатися до органів Пенсійного фонду України не потрібно: призначені виплати будуть надходити до завершення опалювального періоду – того строку, на який органи соціального захисту населення призначили таку виплату.

Водночас, якщо у одержувачів виникли обставини, які впливають на розмір чи право на виплату призначеної субсидії, вони мають повідомити про це органи Пенсійного фонду України.

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ПОДАЮТЬСЯ ПРИ ЗВЕРНЕННІ ЗА СУБСИДІЄЮ?

Для оформлення субсидії подається Заява про призначення та Декларація про доходи і витрати за встановленими формами, які потрібно заповнити та подати до уповноваженого органу.

При цьому оформити і подати їх можна як в паперовому, так і електронному вигляді.

У разі необхідності можуть надаватись додаткові документи та відомості, які впливають на визначення права на отримання виплат. Здебільшого, це стосується осіб, які проживають не за адресою, за якою прописані, або прописані не за адресою, за якою проживають.

КОМУ ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ ЖИТЛОВА СУБСИДІЯ І НА КОГО ВОНА РОЗРАХОВУЄТЬСЯ?

Право на отримання житлової субсидії мають мешканці домогосподарств, які проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги.

За призначенням житлової субсидії може звернутись будь хто з членів домогосподарства, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), на яке оформлюється житлова субсидія.

Також за призначенням житлової субсидії можуть звернутись особи:

• які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому, наприклад на підставі договору наймання (оренди) житла;

• які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору наймання (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами.

Якщо особа не зареєстрована у житловому приміщенні (будинку), але фактично у ньому проживає, склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії з додаванням до заяви відповідних документів, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства.

Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства та не може призначатися одночасно за зареєстрованим місцем проживання особи та за місцем її фактичного проживання.

ЯК ВИЗНАЧАЄТЬСЯ СКЛАД ДОМОГОСПОДАРСТВА?

До складу домогосподарства включаються всі особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), а для орендарів, внутрішньо переміщених осіб - особи, які фактично проживають. На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії.

Кількість членів домогосподарства визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія.

У разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за цією адресою членів домогосподарства.

Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені або не перебували у шлюбі, а також осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти). При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.

НА ЯКИЙ ТЕРМІН ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ ЖИТЛОВА СУБСИДІЯ?

Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:

• на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня;

• на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

Якщо до складу домогосподарства входить особа, яка має право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг, субсидія призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому нараховано пільги, але не раніше місяця подання заяви.

ЯКІ ДОХОДИ ВРАХОВУЮТЬСЯ ДО СУКУПНОГО ДОХОДУ ОСІБ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ І ЗА ЯКИЙ ПЕРІОД?

Для розрахунку житлової субсидії середньомісячний сукупний дохід враховується:

• за III і IV квартали попереднього календарного року – у разі, коли житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону;

• за I і II квартали поточного календарного року – у разі, коли житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону;

• за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням житлової субсидії, – у разі, коли житлова субсидія призначається не з початку опалювального (неопалювального) сезону.

ЧИ ПРОВОДИТЬСЯ ПЕРЕРАХУНОК ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ?

Перерахунок житлової субсидії може здійснюватися в межах установленого строку її призначення, як без звернення громадян, так і за особистим зверненням одержувача житлової субсидії.

У разі необхідності проведення перерахунку житлових субсидій за минулі періоди, строк, за який здійснюється такий перерахунок, не обмежується.

ЧИ ЗМІНИЛИСЯ ПРАВИЛА ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЙ БЕЗРОБІТНИМ?

Особам, які втратили роботу в період воєнного стану в Україні і зареєструвалися в Державній службі зайнятості та отримують допомогу по безробіттю, при розрахунку житлової субсидії враховується лише розмір призначеної допомоги по безробіттю за повний місяць, що передує місяцю звернення за призначенням житлової субсидії, а не сума отриманої заробітної плати до звільнення.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі“ (у редакції постанови КМУ від 16.09.2022 № 1041) з 1 січня 2023 року пільги на житлово-комунальні послуги надаються виключно у грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України.

Як виплачуватимуться кошти

Тим пільговикам, які до грудня 2022 року вже отримували відповідні пільги у готівковій формі, а також тим, які звернулися за наданням виплати починаючи з грудня 2022 року, Пенсійний фонд України перерахує кошти на їх рахунки, відкриті в уповноважених банках або для виплати через відділення АТ “Укрпошта“. Це залежить від способу виплати, обраного одержувачем пільги.

Пенсіонерам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі, виплата здійснюватиметься шляхом перерахування коштів на їх пенсійні рахунки в уповноважених банках або через відділення АТ “Укрпошта“, де людина одержує пенсію.

Громадянам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі і не є пенсіонерами, кошти на виплату пільг перераховуються на їх поточні рахунки, відкриті Пенсійним фондом України в АТ “Ощадбанк”.

Про відкриття такого рахунка в банку, органи Пенсійного фонду України інформують пільговика.

Щоб одержати кошти з такого рахунку, потрібно особисто звернутися до АТ “Ощадбанк” для укладення договору банківського рахунка.

Якщо ж пільговик бажає отримувати кошти на виплату пільг на рахунок, відкритий в іншому банку, або через відділення АТ “Укрпошта“, він має звернутися із відповідною заявою до територіального органу Пенсійного фонду України в обраний спосіб:

особисто до будь-якого сервісного центру головного управління Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu);

поштою;

через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь