Звенигородська міська рада
Черкаська область, Звенигородський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ

Дата: 26.02.2021 16:21
Кількість переглядів: 562

Заяву-розрахунок на виплату лікарняних і декретних роботодавці мають подати упродовж 5 робочих днів

Під захистом Фонду соціального страхування України знаходиться понад 12 мільйонів працівників, фізичних осіб-підприємців, самозайнятих осіб, членів фермерських господарств та інших. Усі вони в разі настання страхового випадку мають право на матеріальне забезпечення, страхові виплати, а також медико-соціальні послуги за кошти Фонду. Зокрема, ФССУ компенсує для них втрачений заробіток за період лікування або відпустки по вагітності та пологах.

Для отримання допомоги по тимчасовій втраті працездатності або по вагітності та пологах, працівник має передати лікарняний листок своєму роботодавцю. На підставі листка непрацездатності, відповідно до рішення Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства (рішення приймається упродовж 10 календарних днів), роботодавцем оформлюється та подається до Фонду заява-розрахунок на виплату матеріального забезпечення працівнику – на це відведено до 5 робочих днів.

Саме від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем залежить дата фінансування лікарняних і декретних виплат. Слідкувати за станом усіх виплат від ФССУ застраховані особи можуть у телеграм-каналі https://t.me/socialfund, де в оперативному режимі оновлюється інформація про здійснене фінансування за тегом #фінансування_оперативно.

Після здійснення Фондом фінансування кошти надходять на рахунки роботодавців упродовж декількох банківських днів. Дізнатись, чи вже перераховано кошти роботодавцю, застраховані особи можуть з щоденної звітності Фонду про стан фінансування страхувальників у зазначеному телеграм-каналі за тегом #фінансування_страхувальників, інформація оновлюється у розрізі регіонів.

Фонд здійснює перерахування коштів для виплати допомог працівникам на рахунок страхувальника (роботодавця), який має здійснити виплату у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

Строки подання заяви-розрахунку затверджено постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12 «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ». Граничні терміни встановлено правлінням Фонду з метою пришвидшити строки виплат допомог застрахованим особам та посилити їх соціальний захист.

Здійснення страхових виплат, зміни в сплаті ЄСВ і подання звітності обговорили на нараді

У виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України в онлайн режимі відбулась робоча нарада з питань матеріального забезпечення і страхових виплат. Захід пройшов під головуванням начальниці управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду Світлани Зарубіної за участі керівництва і профільних фахівців управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Також у нараді взяли участь заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко, заступниця начальника управління – начальниця відділу аналітики Лариса Сенюк, начальниця відділу страхових виплат Тетяна Кичма та заступник начальника відділу матеріального забезпечення Артур Чередник.

Зокрема, було обговорено призначення страхових виплат медичним працівникам та членам їх родин у разі гострого професійного захворювання на COVID-19. За словами Світлани Зарубіної, фахівці Фонду мають продовжувати приділяти пріоритетну увагу особам, які мають право на страхові виплати, надавати консультації і допомогу у зборі необхідних документів, максимально оперативно здійснювати призначення виплат.

Також було надано рекомендації щодо процедури верифікації страхових виплат і механізму її проведення.

Заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Ганна Харченко розповіла про особливості надання матеріального забезпечення у зв’язку із законодавчими змінами. Зокрема, в частині змін у сплаті єдиного соціального внеску фізичними особами-підприємцями, самозайнятими та членами фермерських господарств.

«Ці категорії осіб звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо за основним місцем роботи єдиний внесок за них було сплачено роботодавцем. Крім того, самозайняті особи звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони провадять незалежну профдіяльність як ФОП. Також, якщо зазначені категорії осіб отримують пенсію за віком або за вислугу років, мають інвалідність, досягли пенсійного віку та отримують відповідно до закону пенсію чи соціальну допомогу, вони можуть бути платниками ЄСВ виключно на добровільних умовах», – говорить Ганна Харченко.

У зв’язку із зазначеним, право на отримання матеріального забезпечення від ФССУ для цих осіб має особливості, оскільки застрахованою особою вважається особа, яка сплатила або за яку сплачено роботодавцем єдиний внесок.

Так, якщо у місяці, в якому зазначені особи не сплачували ЄСВ, тобто не були застрахованими, вони захворіли, отримали невиробничу травму, або настав 30 тиждень вагітності, право на матеріальне забезпечення не набувається. Самозайняті особи, зареєстровані як ФОП, набувають право на матеріальне забезпечення лише як фізичні особи-підприємці.  Особи, які отримують пенсію за вислугу років, набувають право на отримання матеріального забезпечення від Фонду за умови добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та сплати ЄСВ.

При цьому, при обчисленні середньоденного доходу для розрахунку суми матеріального забезпечення від Фонду, періоди несплати ЄСВ не виключаються із розрахункового періоду. Водночас, допомога по вагітності та пологах для таких осіб незалежно від визначеного розміру середньоденного доходу не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Також Ганна Харченко звернула увагу на зміну порядку подання звітності про нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, яка набула чинності з 01 січня 2021 року. Зокрема, передбачено щоквартальне подання звітності про нарахування єдиного внеску замість щомісячної звітності (наказ Міністерства фінансів від 15.12.2020 № 773).

Таким чином, задля недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання виплат, Міністерством фінансів було запроваджено Розрахунок та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».

Відповідно до листа Міністерства фінансів від 27.01.2021 № 11220-02-62/2362, Розрахунок та додатки до нього з типом «Звітний» як «Довідковий» подаються роботодавцем у разі необхідності призначення застрахованим особам поза межами звітного щоквартального періоду  пенсій, матеріального забезпечення або страхових виплат. Така звітність подається виключно по тим особам, яким необхідно призначити виплати.

Правління Фонду скоротило перелік документів для отримання страхових виплат потерпілими

Сьогодні, 25 лютого, під головуванням першого заступника Міністра соціальної політики, голови правління ФССУ Євгена Котика пройшло чергове засідання правління Фонду соціального страхування України.

Рішенням правління Фонду було скорочено і впорядковано перелік документів, які надаються потерпілими на виробництві або членами їх родин у разі смерті потерпілих для отримання страхових виплат. Зокрема, зменшено їх кількість та вилучено з переліку довідку про склад сім’ї, видача якої на сьогодні не передбачена нормативно-правовими актами.

Крім того, затверджено Положення про фінансування витрат на спеціальний медичний, постійний сторонній догляд та побутове обслуговування потерпілих, а також Положення про фінансування витрат на додаткове харчування потерпілим.

Також затверджено Порядок розроблення та затвердження заходів з профілактики страхових випадків, що здійснюються за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Під час засідання також затверджено Порядок обробки персональних даних у відповідних базах Фонду, внесено зміни до Положення про умови оплати та стимулювання праці працівників Фонду та врегульовано деякі питання трудових відносин, зокрема, щодо обмеження спільної роботи осіб, які є близькими родичами або свояками. Затверджено програму робіт Фонду і план проведення засідань правління на 2021 рік.

Також правлінням розглянуто ряд кадрових питань та затверджено типову форму контракту з керівниками управлінь виконавчої дирекції Фонду.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь