РІШЕННЯ ПРО СТВОРЕННЯ КЗ «ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» ТА ПОЛОЖЕННЯ
ЗВЕНИГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
Черкаської області
22 СЕСІЯ 8 СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
28 квітня 2023 року |
№22-12
|
Про внесення змін до Положення центру соціальних служб Звенигородської міської ради та затвердження його в новій редакції
Керуючись статтями 25, 34, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постановою Кабінету міністрів України від 01.06.2020 року №479 «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб», частиною 2,7 статті 28 Закону України «Про соціальні послуги», статтями 4 та 21 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 «Про організацію надання соціальних послуг», та з метою забезпечення доступності соціальних послуг особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах або мають найвищий ризик потрапляння в такі обставини, організації надання їм соціальних послуг відповідно до індивідуальних потреб за рахунок бюджетних коштів не залежно від доходу отримувача послуг, з метою приведення Положення про Центр соціальних служб Звенигородської міської ради у відповідність до вимог чинного законодавства України , міська рада вирішила:
1.Внести зміни до п.1,2,3,4 ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Положення),
2.Затвердити ПОЛОЖЕННЯ ЦЕНТРУ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ в новій редакції, додається.
3.Директору центру соціальних служб Звенигородської міської ради вжити заходів та надати документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту .
Міський голова Олександр САЄНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Звенигородської міської ради 28 квітня 2023 року №22-12 Міський голова __________Олександр САЄНКО |
|
|
ПОЛОЖЕННЯ
ЦЕНТРУ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ
ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(в новій редакції)
ідентифікаційний код - 43966050
м Звенигородка
2023
1.Загальні положення
1.1. ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ Звенигородської міської ради (далі – Центр) є комунальним закладом, що проводить соціальну роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і надає їм соціальні послуги. Діяльність центру повинна відповідати критеріям діяльності надавачів соціальних послуг.
1.2. Найменування Центру:
1.2.1. Повне найменування українською мовою: ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
1.2.2. Скорочене найменування українською мовою: ЦССЗМР.
1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Звенигородської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи, зокрема щодо здійснення та надання соціальних послуг, та цим Положенням.
1.4. Центр утворюється, реорганізується і ліквідується Звенигородською міською радою (далі – Засновник код ЄДРПОУ 26490674, 20202, Черкаська область, Звенигородський район, місто Звенигородка, проспект Шевченка 63) у порядку, передбаченому чинним законодавством.
Центр є підконтрольним та підзвітним Звенигородській міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань виконавчих органів ради, згідно за розподілом функціональних обов’язків.
1.5. Методичний та інформаційний супровід діяльності Центру здійснює Черкаський обласний центр соціальних служб.
1.6. Положення, кошторис і штатний розпис Центру затверджує Засновник.
1.7. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку, штампи та бланки зі своїм найменуванням.
1.8. Місцезнаходження Центру: 20202 Черкаська область, Звенигородський район, місто Звенигородка, проспект Шевченка ,63
2. Основні завдання та принципи діяльності Центру
2.1. Основними завданнями Центру є:
- надання особам та сім’ям, у тому числі сім’ям із дітьми, комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб згідно з переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади, та виконавчим комітетом Звенигородської міської ради (додається), який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері сім’ї та дітей, з метою подолання складних життєвих обставин та мінімізації негативних наслідків таких обставин;
- проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей, у тому числі сімей із дітьми.
2.2. Центр відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1. Вживає заходів щодо:
- запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей, впровадження новітніх соціальних технологій, спрямованих на недопущення, мінімізацію чи подолання складних життєвих обставин;
- виявлення отримувачів соціальних послуг та ведення їх обліку;
- соціальної та психологічної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя, організації наставництва;
- надання особам, які постраждали від домашнього насильства, та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, вичерпної інформації про їхні права та можливість отримання допомоги відповідно до державних стандартів;
- соціально-психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб, учасників антитерористичної операції; які беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та членів їхніх сімей;
- соціального супроводу осіб, сімей, сімей із дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів та усиновителів за поданням служби у справах дітей Звенигородської міської ради;
- запобігання відмовам від новонароджених дітей, за поданням Звенигородської ЦП МСД;
- контролю за цільовим використанням допомоги при народженні дитини і створенням належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей шляхом проведення вибіркового обстеження окремих сімей;
- обстеження умов проживання одиноких матерів у випадках, передбачених чинним законодавством України;
- надання до управління соціального захисту подань про припинення виплат допомоги на дітей у випадках, передбачених чинним законодавством України.
2.2.2. Проводить оцінювання потреб осіб / сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, у соціальних послугах; визначає методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку.
2.2.3. Надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг, у тому числі:
- посередництва (медіації);
- представництва інтересів;
- соціальної профілактики;
- соціального супроводу сімей / осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;
- екстреного (кризового) втручання;
- соціальної адаптації;
- соціальної інтеграції та реінтеграції;
- інші соціальні послуги, відповідно до потреб.
2.2.4. Забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом.
2.2.5. Здійснює просвітницьку роботу, щодо кандидатів у прийомні батьки, наставники, патронатні вихователі, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники.
2.2.6. Складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми.
2.2.7. Вносить відомості до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг відповідно до затвердженого порядку.
2.2.8. Проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг.
2.2.9. Створює умови для навчання та підвищення кваліфікації фахівців, які надають соціальні послуги.
2.2.10. Готує та подає пропозиції щодо вдосконалення місцевих програм, що передбачають здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг, та щодо проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи стосовно соціальної роботи та надання соціальних послуг.
2.2.11. Інформує жителів громади та кожного отримувача соціальних послуг у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, про перелік соціальних послуг, які він надає, обсяг і зміст таких послуг, умови та порядок їх отримання.
2.2.12. Бере участь у визначенні потреб населення громади у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення міста у соціальних послугах.
2.2.13. Готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи.
2.2.14. Забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, інших вразливих категорій осіб, яким Центром надаватимуться соціальні послуги, а також осіб, що повідомили про перебування осіб / сімей у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
2.3. Здійснює соціально-психологічну реабілітацію дітей.
2.4. Здійснює соціальну адаптацію осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
2.5. Провадить діяльність за принципами гуманізму, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до честі та гідності, толерантності, законності, соціальної справедливості, доступності та відкритості, неупередженості та безпечності, добровільності, індивідуального підходу, комплексності, конфіденційності, максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів, забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
2.6. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з виконавчими органами Звенигородської міської ради, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами фізичними особами-підприємцями, які в межах своєї компетенції надають допомогу на території громади вразливим групам населення та особам / сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або забезпечують їх захист.
2.7. Центр забезпечує для працівників, які надають соціальні послуги:
- створення належних умов для професійної діяльності, зокрема шляхом підвищення кваліфікації, супервізії;
- захист професійної честі, гідності та ділової репутації;
- створення безпечних умов праці.
3. Права Центру
3.1. Центр має право:
- самостійно визначати форми та методи роботи;
- вносити пропозиції надавачам соціальних послуг щодо вдосконалення соціальної роботи з особами та сімʼями, у тому числі сімʼями з дітьми;
- утворювати служби, відділення, центри, консультаційні пункти, спеціалізовані служби підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, зокрема мобільні бригади соціально-психологічної допомоги, мобільні бригади екстреного реагування, притулки у формі структурних підрозділів Центру, з урахуванням потреб громади;
- укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями, зокрема іноземними, спрямовані на виконання покладених на нього завдань;
- подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг, та отримувати таку інформацію;
- отримувати майно, що надходить безоплатно від фізичних та юридичних осіб, гуманітарну допомогу, добровільні пожертви, благодійні внески організацій, підприємств, фондів і громадян;
- залучати фахівців підприємств, установ та організацій за погодженням з їх керівниками для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- одержувати від підприємств, установ та організацій інформацію з питань, що належать до їх компетенції;
- проводити аналіз, експертизу стану виконання соціальних програм і проєктів, умов життєдіяльності, морального, психологічного та фізичного стану сімей, дітей та молоді;
- залучати на договірній основі підприємства, установи, організації та волонтерів до надання соціальних послуг;
- залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг.
3.2. Підставою для надання Центром соціальних послуг є повідомлення, звернення особи / сім'ї, для отримання соціальних послуг, відповідно до рішення відділу соціального захисту населення та надання адміністративних послуг(ЦНАП )Звенигородської міської ради, прийнятого за результатами оцінювання потреб особи / сім'ї у соціальних послугах.
3.3. Соціальні послуги надаються Центром за рахунок бюджетних коштів не залежно від доходу отримувача соціальних послуг.
4. Керівництво Центром
4.1. Центр очолює директор.
4.2. Директор Центру призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням міського голови Звенигородської міської ради.
4.3. Директор Центру:
- організовує та керує діяльністю Центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, законність прийнятих ним рішень;
- здійснює контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до державних стандартів і нормативів;
- забезпечує своєчасне подання статистичних та інформаційно-аналітичних матеріалів стосовно наданих Центром соціальних послуг і проведення соціальної роботи, які подає Засновнику ;
- розпоряджається коштами Центру в межах затвердженого кошторису;
- затверджує положення про структурні підрозділи (служби) Центру та посадові інструкції його працівників;
- визначає штатну чисельність працівників в межах фонду заробітної плати, виходячи з конкретних умов її функціонування, а також необхідності відпрацювання працівниками відповідних норм праці;
- у разі виробничої необхідності, за погодженням із Засновником може змінювати відповідно до законодавства штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами, в межах фонду оплати праці, за наявності розрахунку (обґрунтування) їх потреби; структуру Центру, введення нових видів послуг, розширення їх переліку,
- у межах своїх повноважень видає накази, організовує та контролює стан їх виконання;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників Центру;
- вживає заходів із заохочення та накладає дисциплінарні стягнення на працівників Центру;
- забезпечує проведення атестації працівників Центру в порядку, визначеному чинним законодавством України, та сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- організовує розгляд звернень громадян у встановленому законодавством порядку;
- веде особистий прийом громадян;
- представляє без довіреності Центр у відносинах з державними і громадськими організаціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і громадянами;
- укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси;
- забезпечує фінансово-господарську діяльність Центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів / надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства України.
4.4. Діяльність Центру фінансується за рахунок коштів, передбачених у бюджеті Звенигородської міської ради, а також інших джерел не заборонених законодавством України.
4.5. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності у Центрі проводиться відповідно до чинного законодавства України.
4.6. Центр володіє та/або користується майном, яке передано йому на праві оперативного управління Засновником, а також майном, придбаним або орендованим за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
4.7. Центр має право на придбання та оренду обладнання, необхідного для забезпечення його функціонування.
Секретар міської ради Володимир НИЗЕНКО
УКРАЇНА
ЗВЕНИГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
2 СЕСІЯ 8 СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
16 грудня 2020 року |
№2-62/VIII
|
Про створення комунального закладу -центру соціальних служб Звенигородської міської ради
Відповідно до ст. 25, п.6 ч.1 ст. 26, ч. 4 ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 13 Закону України “Про соціальні послуги”, Постанови Кабінету Міністрів від 01.06.2020 №479 "Деякі питання діяльності центрів соціальних служб" міська рада
ВИРІШИЛА:
- Створити комунальний заклад – центр соціальних служб Звенигородської міської ради як юридичну особу.
- Місцезнаходження служби: проспект Шевченка, 63, м. Звенигородка, Звенигородський район, Черкаська область, 20202.
- Затвердити Положення про центр соціальних служб Звенигородської міської ради (Додаток).
- Міському голові Звенигородської міської ради призначити виконуючого обов'язки директора центру соціальних служб Звенигородської міської ради згідно з чинним законодавством.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань охорони здоров'я, соціального захисту, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту
Міський голова О.Я. Саєнко
Рішення міської ради
від 16.12.2020 №2-62/VIII
ПОЛОЖЕННЯ
про центр соціальних служб Звенигородської міської ради
1. Центр соціальних служб Звенигородської міської ради (далі - Центр) є комунальним закладом, що проводить соціальну роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і надає їм соціальні послуги.
2. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується Звенигородською міською радою (далі - засновник) у порядку, передбаченому законодавством, з урахуванням потреб відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Діяльність центру повинна відповідати критеріям діяльності надавачів соціальних послуг.
Засновником центру соціальних служб є Звенигородська міська рада (код ЄДРПОУ 26490674, 20202, Черкаська область, Звенигородський район, місто Звенигородка, проспект Шевченка, 63).
3. Повне найменування – Звенигородський центр соціальних служб Звенигородської міської ради.
Скорочене найменування – ЦССЗМР.
4. Методичний та інформаційний супровід діяльності центру забезпечує Черкаський обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
5. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінс оцполітики, Держсоцслужби, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг, а також цим Положенням.
Центр є підконтрольним та підзвітним Звенигородській міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань виконавчих органів ради, згідно за розподілом функціональних обов'язків .
6. Центр провадить діяльність за принципами гуманізму, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до честі та гідності, толерантності, законності, соціальної справедливості, доступності та відкритості, неупередженості та безпечності, добровільності, індивідуального підходу, комплексності, конфіденційності, максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів, забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
7. Основними завданнями центру є:
проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей з дітьми;
надання особам і сім’ям з дітьми комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб згідно з переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері сім’ї та дітей, з метою подолання складних життєвих обставин та мінімізації негативних наслідків таких обставин.
8. Для реалізації своїх повноважень центр утворює стаціонарні служби (відділення) та денні служби (відділення), що виконують окремі функції, зокрема:
службу (відділення) соціальної роботи у громаді;
мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
Відповідно до потреб громади у соціальних послугах у центрі можуть утворюватися:
1) стаціонарні служби (відділення), що:
виконують роботу із запобігання відмовам від новонароджених дітей;
здійснюють соціально-психологічну реабілітацію дітей та соціальну адаптацію осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
надають тимчасовий притулок сім’ям з дітьми;
2) денні служби (відділення), що забезпечують:
соціально-психологічну підтримку внутрішньо переміщених осіб, учасників антитерористичної операції, осіб, які брали участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях і членів їх сімей;
соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
соціальний супровід прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників та усиновлювачів;
соціальний патронаж дітей і молодих людей, які перебувають у конфлікті із законом;
денний догляд за дітьми з інвалідністю, а також дітьми, яким не встановлено інвалідність, із тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами, що дають право на надання їм відповідно до законодавства соціальних послуг;
3) спеціалізовані служби підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, зокрема денний центр соціально-психологічної допомоги, службу первинного соціально-психологічного консультування;
4) мобільну бригаду екстреного реагування.
Центр може утворювати інші структурні підрозділи (служби), діяльність яких спрямовується на проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю і надання їм соціальних послуг, з урахуванням потреб, визначених у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.
9. Центр відповідно до визначених для нього завдань:
1) здійснює заходи щодо:
запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей, упровадження новітніх соціальних технологій, спрямованих на недопущення, мінімізацію чи подолання складних життєвих обставин;
виявлення отримувачів соціальних послуг та ведення їх обліку;
соціальної та психологічної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя, організації наставництва;
надання особам, які постраждали від домашнього насильства, та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, вичерпної інформації про їх права та можливість отримання допомоги;
2) проводить оцінювання потреб осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, у соціальних послугах, визначає методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку;
3) надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг, зокрема:
соціального супроводу;
консультування;
соціальної профілактики;
соціальної інтеграції та реінтеграції;
соціальної адаптації;
соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
кризового та екстреного втручання;
представництва інтересів;
посередництва (медіації);
інші соціальні послуги відповідно до визначених потреб;
4) забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;
5) забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом;
6) складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
7) вносить відомості до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
8) проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
9) створює умови для навчання та підвищення кваліфікації фахівців, які надають соціальні послуги;
10) взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які у відповідній адміністративно-територіальній одиниці в межах своєї компетенції надають допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або забезпечують їх захист;
11) інформує жителів адміністративно-територіальної одиниці та кожного отримувача соціальних послуг у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, про перелік соціальних послуг, які він надає, обсяг і зміст таких послуг, умови та порядок їх отримання;
12) інформує жителів адміністративно-територіальної одиниці про сімейні форми виховання та проводить попередній відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
13) бере участь у визначенні потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
14) готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи, які подає засновнику;
15) забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, інших вразливих категорій осіб, яким центром надаватимуться соціальні послуги, а також осіб, що повідомили про перебування осіб/сімей у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
10. Центр має право:
самостійно визначати форми та методи роботи;
подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг, та отримувати таку інформацію;
залучати на договірній основі підприємства, установи, організації та волонтерів до надання соціальних послуг;
залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг.
11. Підставою для надання центром соціальних послуг є:
направлення особи/сім’ї для отримання соціальних послуг, видане відповідно до рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської міста обласного значення, районної в місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади про надання послуг центром;
результати оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах.
12. Прийняття рішення про надання соціальних послуг центром, визначення їх обсягу, строку, умов надання та припинення, призначення фахівця, відповідального за ведення випадку особи/сім’ї, проводиться в порядку, передбаченому законодавством.
13. Центр очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади в установленому законодавством порядку орган, яким утворено центр.
14. Директор центру:
організовує роботу центру, персонально відповідає за виконання центром визначених для нього завдань;
здійснює контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до державних стандартів і нормативів;
забезпечує своєчасне подання звітів про роботу центру до органу, яким утворено центр;
затверджує положення про структурні підрозділи (служби) центру;
затверджує посадові інструкції працівників центру;
призначає в установленому порядку на посаду та звільняє з посади працівників центру;
затверджує правила внутрішнього розпорядку центру та контролює їх виконання;
видає відповідно до компетенції накази та розпорядження, організовує та контролює їх виконання;
укладає договори, діє від імені центру і без довіреності представляє його інтереси;
розпоряджається коштами центру в межах затвердженого кошторису;
забезпечує фінансово-господарську діяльність центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів/ надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
забезпечує проведення атестації працівників центру в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню їх кваліфікації;
вживає заходів до поліпшення умов праці, дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
виконує інші повноваження, передбачені законодавством.
15. Положення, кошторис і штатний розпис центру затверджуються Звенигородською міською радою.
16. Центр утримується за рахунок коштів, передбачених у відповідних місцевих бюджетах, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
17. Соціальні послуги надаються центром за рахунок бюджетних коштів не залежно від доходу отримувача соціальних послуг.
18. Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників центру встановлюються відповідно до законодавства.
19. Центр забезпечує для працівників, які надають соціальні послуги:
створення належних умов для професійної діяльності, у тому числі шляхом підвищення кваліфікації, супервізії;
проведення профілактичного медичного огляду;
захист професійної честі, гідності та ділової репутації, зокрема в судовому порядку;
надання спеціального одягу, взуття, інвентарю, велосипедів, проїзних квитків або виплату грошової компенсації за їх придбання відповідно до норм, затверджених засновником;
створення безпечних умов праці.
20. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності проводиться відповідно до законодавства.
21. Моніторинг та оцінювання якості соціальних послуг проводиться відповідно до законодавства.
22. Центр володіє та користується майном, яке передано йому на праві оперативного управління органом, що його утворив, юридичними та фізичними особами, а також майном, придбаним за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Центр має право на придбання та оренду обладнання, необхідного для забезпечення його функціонування.
23. Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення центром в установленому порядку забезпечуються належні умови для вільного доступу до будівель закладу та приміщень обслуговування, безперешкодного переміщення прилеглою до закладу територією та всередині будівель, своєчасного отримання інформації, яка допомагає орієнтуватися у просторі, відповідно до вимог, установлених ДБН В.2.240:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” та ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення”, згідно з якими:
усі приміщення повинні бути доступними для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; у будівлях на два і більше поверхів, крім сходів, необхідно передбачати пандуси, ліфти згідно з вимогами ДСТУ EN 81-70, підіймальні платформи, вертикальні підйомники згідно з вимогами ДСТУ ISO 9386-1, ДСТУ ISO 9386-2 або інші пристрої для переміщення;
Якщо діючі об’єкти неможливо повністю пристосувати для потреб осіб з інвалідністю, забезпечується їх розумне пристосування відповідно до частини другої статті 27 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” за погодженням із громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю.
24. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.