ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ІНФОРМУЄ
Вебпортал Пенсійного фонду України –
для роботодавців і працівників
Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) призначений не лише для пенсіонерів, а й для роботодавців та застрахованих осіб. Фахівці Головного управління Фонду в Черкаській області інформують про два сервіси, які доступні із ключем кваліфікованого електронного підпису.
Отримати електронну довідку про трудовий та страховий стаж для нарахування лікарняних роботодавці можуть самостійно протягом трьох хвилин. Електронна довідка є аналогом паперової з печаткою.
На вебпорталі Фонду функціонує «Кабінет роботодавця», в якому для страхувальника доступна інформація про людину як про застраховану особу, що перебуває із ним у трудових відносинах. Інформація про офіційно працевлаштованого громадянина вже міститься в Реєстрі застрахованих осіб. Для підтримки цієї бази даних в актуальному стані роботодавець щомісяця надає звіт про нараховану працівникові заробітну плату та зарахування періоду роботи до страхового стажу. Довідки є витягом із Реєстру, тому їх отримання роботодавцем не вважається порушенням прав застрахованої особи.
Подати документи для автоматичного призначення пенсії можна заздалегідь. Перший етап передбачає, що роботодавець або працівник особисто подає свою скановану трудову книжку. Це реально зробити вже зараз через вебпортал Фонду. На другому етапі інформація про застраховану особу і сплачені внески зберігається в базі Пенсійного фонду України до настання пенсійного віку. Після його настання (третій етап) особа отримує повідомлення про можливість автоматичного призначення пенсії без особистого звернення до сервісного центру Фонду. Звертаємо увагу, що людина все одно може обирати, йти до сервісного центру чи подати заяву на призначення пенсії за віком автоматично через вебпортал. Дистанційним сервісом скористалося вже понад 16 тисяч жителів Черкащини.
Цього року цифровізація послуг торкнулася пенсійної сфери.
Із 29 листопада дві пенсійні послуги доступні на порталі «Дія»:
Отримання довідок ОК-5, ОК-7, витягу з реєстру застрахованих осіб та довідки про доходи пенсіонера. ОК-5 та ОК-7 потрібні для оформлення на роботу, для призначення пенсії, нарахування лікарняних. Подавати додаткових документів не потрібно. Повідомлення про сформовану довідку надійде на пошту, а саму довідку треба завантажити з порталу «Дія». Те ж стосується витягу з Реєстру застрахованих осіб та довідки про доходи пенсіонера.
Призначення та перерахунок пенсії. Людині досить лише заповнити анкету, завантажити необхідні документи, зазначити, який вид пенсії бажає отримувати, в який спосіб (на банківську карту чи у відділенні пошти), та надіслати заявку. Електронна заявка потрапить на розгляд до Пенсійного фонду автоматично.