Звенигородська міська рада
Черкаська область, Звенигородський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Дитина і TikTok: як соцмережі руйнують дитячу психіку

Дата: 09.12.2024 14:37
Кількість переглядів: 71

Фото без опису

Юна психіка не завжди розуміє, де реальність, а де вигадка, яка може спонукати її діяти на шкоду собі

 Наші діти швидко дорослішають. Але якщо навіть нам здається, що вони все розуміють і здатні відрізнити біле від чорного, не потрібно забувати, що це лише діти. Дитяча психіка вразливіша за дорослу  і в наших силах захистити їх від брудного інфопотокузокрема, із їхніх улюблених соцмереж. Як стежити за тим, що діти вживають в інформаційному просторі, як це на них впливає і чи можуть  батьки посприяти тому, щоби ця штука була максимально "екологічною"?.

Чи дійсно перегляд тіктоків впливає на дитячу психіку, чи ми занадто переймаємося цим і нехай дивляться в своє задоволення? Наприклад, щось робити з собою – змінювати зовнішність, як часто пропонує робити той же TikTok або Instagram. Психіка, яка ще не налаштована на критичне мислення, може сприймати все за істинуДорослі можуть усвідомити свою залежність і відмовитись від неї. А дитина не може зробити цього самостійно. Сидіння в соцмережах викликає залежність. Дофамін, який відповідає на швидке задоволення, дуже швидко формує залежністьхочеться дивитись більше і більше відео, гортати і гортати стрічку. І нажаль, ця залежність не має вікових обмежень. Будь-яка залежністьце погано, тому що вона вбиває наш час і не дає нам можливості рухатись у тих речах, які нам потрібні. Наприклад, дитина не може вчитися. Це наслідокпогіршення когнітивних функцій. Дуже погіршуються пам’ять, увага, концентрація. В цього вже є назвакліпове мислення. В чому полягає проблема? Немає потреби запам’ятовувати щось, не тренується пам’ять, що стає великою проблемою в процесі розвитку дитиниЗагально вчені вже помітили, що у дітей, які сидять у телефоні, дуже погіршується пам’ять – як оперативна, так і довготривала. Ну а проблеми з увагоюце взагалі наріжний камінь сучасного навчання. Тому що без концентрації уваги неможливо навчатись. А утримувати увагу сучасної дитини тривалий час вже дуже  складно. 

Нам треба навчитися обмежувати себе і своїх дітей, тому що діти наслідують нашу поведінку. Якщо тато сидить весь час у соцмережах, то дитина одного разу спитає:чому тобі можна, а мені ні?" Що з цим робити?

Це не говорить, що ми маємо повністю прибрати смартфони з нашого життя. Тому що, дійсно, можна дізнаватись інформацію чи якісь тенденції саме через соціальні мережі. Але ми маємо, по-перше, розвивати критичне мислення. Друге – навчитися все ж таки обмежувати себе і своїх дітей, тому що діти все одно наслідують нашу поведінку. Батьки мають право на зовнішнє обмеження. Є програми батьківського контролю, які мають на меті регулювати час, який діти проводять в інтернеті і соцмережах. І, до речі, якщо подивитись обмеження TikTok, заводити там акаунт можна з 13-ти років. Проблема в тому, що сам батьки часто завантажують TikTok дітям, які ще не досягли цього віку. А чому вони це роблять? Тому що їм зручно, що дитина сидить прикутою до екрану і не заважає батькам.

Проте дуже важливо розуміти: ми не можемо забирати в дитини телефон чи планшет і не давати нічого взамін. Тому що дитина скаже: "Мені нудно, дайте мені щось!" Батькам часто вигідніше зайняти дитину смартфоном, ніж займатися з нею малюванням, походами чи іншою спільною активністю. А вміння зайняти себе самостійнодуже важлива частина розвитку. Якщо у дитини є якість творчі матеріали, якісь зразки для наслідування, то вона знацде, що їй робитиБувають моменти, коли ми дійсно не можемо прибрати телефони – коли ми, наприклад, в дорозі, то можемо дати дитині на певний час планшет, тому що, скажімо, не можемо дати фарби помалювати. Іноді бувають такі випадки, коли це нам допомагає. Але ми маємо розуміти, в яких умовах ми можемо це використовувати, а в яких умовах це все ж таки більше шкода, ніж допомога нам. 

Отже, підсумовуємо. треба показувати власний приклад і самим відмовитись від безкінечного скролінгу.. Ну і працюємо над пам’яттю, вчимося критичному мисленню і ставимо щоденно хоча би маленькі цілі для дітей і дорослих – для тренування волі, яка може вчасно зупинити будь-яку дію, не доводячи її до залежності

І не нехтуємо програмами батьківського контролю – це дуже важливо в наші дні.

1.Нагадуйте дітям, що вони мають звертатися до вас, якщо не розуміють, що саме відбувається, що їм пропонують, коли їх щось налякало у словах чи діях інших підлітків (насправді дорослі злочинці в онлайні зазвичай удають із себе дітей)

 2. Вчимо дитину одразу, чітко, швидко казати «ні» на будь-які не обумовлені грою запити, пропозиції, примуси. Якщо хтось тисне, погрожує, хай підліток не боїться відмовити та розповісти про це батькам. Неоднозначна реакція, вагання, мовчання можуть використовуватися злодієм для тиску на почуття провини, відповідальності, сорому («Ти ж майже погодився», «Я на тебе розраховував», «Я розкажу всім, що ти майже був згодний»).

3. Правило бігборда  перш ніж щось опублікувати, надіслати, поширити, копіювати, хай тинейджер уявить, що це буде з його прізвищем на величезному бігборді перед центральним входом до школи. І якщо там щось, що дитина не хоче, аби побачили всі, краще цього не оприлюднювати. Бо те, що надсилається приватно онлайн-знайомому, може стати публічним

 

Як налаштувати батьківський контроль?

 

1. Перевірте, щоб дитина під час реєстрації вказувала реальний вік. TikTok не дозволяє дитині в 12 років публікувати свої відеоповідомлення. А якщо підлітку від 13 до 16 років, TikTok автоматично закриватиме його профіль, тобто він стає приватним, щоб незнайомі люди не могли так просто комунікувати з неповнолітніми. Також заборонено проводити стріми (прямі трансляції) тим, кому не має 16 років. Якщо людина з 13 до 15 років виклала відео, коментувати його можуть лише друзі користувача. Також у цьому віці ще не можна відправляти особисті повідомлення

2. Функція «сімейний зв’язок» дає змогу дорослому бачити, чим дитина займається в соцмережі. Це допомагає не лише відстежувати потенційні ризики, а й краще розуміти інтереси підлітка

3. У пункті «Параметри і конфіденційність» можна обрати вкладку «Екранний час». Це інформація про те, на що саме витрачає час підліток у цій соцмережі. Проаналізувавши, можна поставити обмеження, скільки дитина щодня може користуватися тим чи тим додатком, а також можна встановити через певні проміжки часу нагадування сину чи доньці зробити перерву. 

4. Один зі способів фільтрувати контент — кнопка «нецікаво». Треба пояснювати підліткам, що контент, який  не подобається, можна просто вимкнути. Натискання цієї кнопки закладається в алгоритми платформи, тож аналогічний контент автоматично більше не пропонуватиметься

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь