Головне управління ДПС у Черкаській області інформує
Декларування-2025: цьогоріч уже більше сотні жителів Черкащини задекларували право на податкову знижку
Від початку нинішнього року 132 жителі Черкаської області задекларували право на податкову знижку - на загальну суму до повернення з бюджету 0,8 млн грн
ДПС України нагадує про те, хто має право на податкову знижку та як її отримати?
Як інформують у структурі, це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.
Хто має право на податкову знижку?
Податкову знижку, згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:
- отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;
- у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.
Як отримати податкову знижку?
Для отримання податкової знижки платник податків подає декларацію про майновий стан та доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт та ідентифікаційний код.
Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) через Електронний кабінет платника.
Електронний кабінет платника. Е-листування з податковою (ВІДЕО)
Сучасні електронні сервіси ДПС України забезпечують дистанційне спілкування з податковою службою, зокрема дають змогу здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Для листування з контролюючими органами через Електронний кабінет платнику податків необхідно подати Заяву про бажання отримувати документи через Е-кабінет.
Щоб подати Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет платнику потрібно:
1. Отримати кваліфікований електронний підпис.
2. Зайти до приватної частини Електронного кабінету платника податків (cabinet.tax.gov.ua).
3. У меню «Ведення звітності» натиснути кнопку «Створити», при цьому обрати період, в який буде подаватися заява.
4. Заповнити заяву, зазначити електронну адресу.
5. Підписати заяву електронним підписом та відправити її.
6. Перевірити отримання документу ДПС (надходження квитанції № 1 в розділі «Вхідні/Вихідні документи»). Наступна квитанція № 2 з позитивним результатом обробки вказує на прийняття заяви.
Заповнюючи, використовуйте необхідні форми:
-
форма J1391602- для юридичних осіб;
-
форма F1391602- для фізичних осіб.
Листування контролюючих органів із платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет. На електронну адресу платника податків надходить повідомлення про вид документа, дату та час його надсилання в Електронний кабінет.
Ознайомитися з відео можна на Youtube-каналі "Допомога платнику".
Особливості заповнення ФОП Податкового розрахунку сум доходу
Останнім часом у медіа з’явилася інформація про можливі помилки фізичних осіб-підприємців (ФОП) при заповненні Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, а також сум утриманого з них податку і сум нарахованого єдиного внеску (далі – Податковий розрахунок). Зокрема, увагу звертають на правильність заповнення полів 062 та 063.
З цього приводу повідомляємо наступне:
Поля 062 та 063 у Податковому розрахунку не заповнюються фізичними особами-підприємцями, а відповідні додатки не подаються.
Позначки «Х» у зазначених рядках використовуються як технічне рішення для унеможливлення їх заповнення, що дозволяє уникнути помилок під час формування звітності.
Для зручності платників податків у електронному кабінеті (Е-кабінеті) було змінено візуальну форму цих полів, які залишаються недоступними для заповнення.
Фізичним особам-підприємцям немає необхідності переподавати раніше поданий Податковий розрахунок через наявність позначок у полях 062 та 063.
Просимо підприємців уважно перевіряти інформацію перед поданням звітності та користуватися офіційними джерелами для отримання актуальних роз’яснень щодо заповнення Податкового розрахунку.
Державна податкова служба максимально відкрита для надання консультацій платникам податків, роз’яснень з питань податкового законодавства та допомоги у вирішенні питань, пов’язаних із податками.
Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: idd@tax.gov.ua. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків. Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.