Головне управління ДПС у Черкаській області інформує
Роздрібна торгівля підакцизним товарами: як не втратити ліцензію через порушення порядку проведення розрахунків
Державна податкова служба України нагадує про підстави, за яких орган ліцензування може припинити, зокрема дію ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів.
Зокрема, щодо підстав для припинення дії ліцензій визначених пунктами 29 та 33 частини другої статті 46 Закону від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Так, анулювати дозвільні документи можуть у випадку:
1. Продажу необлікованих товарів, що передбачає
- Встановлення під час перевірки фактів зберігання або реалізації суб’єктом господарювання необлікованих алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів.
- Такі факти мають бути зафіксовані в акті перевірки або у рішенні суду, яке набрало законної сили.
- Обсяг таких товарів перевищує 0,5 % від обсягу продажу аналогічних товарів за попередню добу.
2. Відсутності фіскальних чеків
- Відсутність у фіскальній пам’яті касового апарата трьох і більше розрахункових документів у вигляді фіскальних касових чеків, які були видані покупцям протягом періоду, що перевіряється або відсутність даних про них на фіскальному сервері контролюючого органу.
Як запобігти анулюванню ліцензії?
- Продавати товари лише за наявності первинних документів, що підтверджують їх походження.
- Вести облік товарів відповідно до законодавства.
- Не допускати порушень порядку проведення розрахунків.
- Використовувати тільки ті касові апарати (РРО/ПРРО), які формують та передають розрахункові документи відповідно до законодавства.
Дотримання цих правил допоможе уникнути анулювання ліцензії та штрафів.
За інформацією ДПС України
АППУ та ДПС у Черкаській області: спільний пошук шляхів вирішення проблем бізнесу
У межах роботи Консультаційного центру при ГУ ДПС у Черкаській області відбулася робоча онлайн-зустріч щодо обговорення причин віднесення ТОВ «МАЦІБОР» до категорії «ризикових». У зустрічі взяли участь представники ГУ ДПС у Черкаській області, Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» (АППУ) та ТОВ «МАЦІБОР».
Представники ГУ ДПС у Черкаській області вказали на недоліки у документах товариства, вислухали аргументи ТОВ «МАЦІБОР» та пообіцяли розглянути надані документи. Директор товариства запевнив, що підприємство врахує всі зауваження податкових органів та виправить недоліки.
Учасники зустрічі відзначили конструктивний характер діалогу та важливість таких зустрічей для вирішення проблемних питань. АППУ подякувала Голові ДПС України Руслану Кравченку за створення консультаційних центрів у регіональних управліннях ДПС, які сприяють покращенню такої комунікації з платниками податків.
Нагадуємо!
Консультаційний центр з питань блокування накладних та виключення з переліку «ризикових» працює за адресою: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, 1 поверх.
Графік роботи: 08.00 – 17.00 (пн-чт), 08.00 – 15.45 (пт); обідня перерва: 12.00-12.45.
Контакти: (0472) 33-91-97, (063) 525-95-27, (0472) 33-91-57.
Центри обслуговування платників Черкащини. Адмінпослуги
На сьогодні в Черкаській області діє 4 державні податкові інспекції та 13 центрів обслуговування платників. Такі зміни передбачені Національною стратегією доходів до 2030 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 р. № 1218-р, в частині організаційних та кадрових заходів із реформування Державної податкової служби.
У ЦОПах податкових інспекцій Черкащини платники податків можуть отримати інформаційні, консультативні та адміністративні послуги. У Центрах обслуговування платників надають 91 адміністративну послугу, зазначає начальниця управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Наталія Бойко.
Акцизний податок на сигарети: з 1 квітня 2025 року до мінімального акцизного податкового зобов’язання застосовується коефіцієнт 1,1
З 1 квітня до 31 грудня 2025 року виробники та імпортери сигарет застосовують коефіцієнт 1,1 до мінімального акцизного податкового зобов’язання.
За результатами декларування платниками акцизу за 2024 рік частка загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні сигарет становить 55,8 відсотка, тобто є меншою за 60 %.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України на вебпорталі ДПС оприлюднена інформація щодо:
- загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку на сигарети;
- середньозваженої роздрібної ціни продажу сигарет;
- показника (у відсотках), що характеризує частку загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет.
Розрахунок показників здійснено на підставі даних декларацій з акцизного податку всіх виробників та імпортерів сигарет за січень – грудень 2024 року.
На яких платників акцизного податку та на яку продукцію розповсюджується застосування коефіцієнта 1,1?
На всіх виробників та імпортерів тютюнових виробів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 (сигарети без фільтру) та 2402 20 90 20 (сигарети з фільтром).
У які періоди та при яких обставинах застосовується коефіцієнт 1,1?
- при розрахунку акцизного податку, який сплачується (з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання) за марки, отримані у період з 1 квітня по 31 грудня 2025 року поточного року (абзац другий підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 Кодексу);
та
- при визначенні податкового зобов’язання у деклараціях з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року.
Як відображатиметься в податковій звітності за 2025 рік застосування коефіцієнту 1,1 до розміру мінімального акцизного податкового зобов’язання?
У графі 17 «Мінімальне податкове зобов’язання, встановлене Кодексом (грн) за 1000 шт» додатку 2 до Декларації з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року зазначається мінімальне акцизне податкове зобов’язання, збільшене на коефіцієнт 1,1.
Довідково:
Підпункт 14.1.602 пункту 14.1 статті 14 та пункт 221.6 статті 221 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених законами України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII та від 18 липня 2024 року № 3878-ІХ.
.
Особливості подання Таблиці даних платника податку сільськогосподарськими товаровиробниками
Якщо діяльність підприємства пов’язана з вирощуванням с/г продукції, наданням послуг, або виробництвом, для уникнення в подальшому блокування кодів УКТЗЕД можна подати Таблицю даних платника податку за формами j1312303, f1312303.
Пані Тетяна зауважує, що подається Таблиця даних платника податку разом із поясненням та копіями первинних документів, що підтверджують проведення господарської діяльності.
У поясненні слід зазначити:
- основні засоби (сюди відноситься земля, приміщення, техніка);
- людські ресурси (якщо працюють члени фермерського господарства то вказати це у поясненні);
- матеріали, завдяки яким безпосередньо відбувається господарський процес (сюди відноситься, насіннєвий матеріал, добрива, комплектуючі, основні постачальники, покупці).
Наявність основних засобів, що використовуються у виробництві, вирощуванні або наданні послуг, повинні бути зазначені в формі 20-ОПП.
Таблиця складається з 4 стовпчиків:
1- Порядковий номер;
2- Основний вид діяльності;
3- Затратна частина (податковий кредит), що використовується у виробництві;
4- Той код УКТЗЕД або ДКПП який блокується.
Одночасне заповнення рядків щодо придбання та реалізації товарів, робіт, послуг не допускається.
До Таблиці необхідно додати підтверджуючі документи в pdf форматі:
- Підтвердження землі – довідка з сільської ради, або договір оренди, або витяг з державного реєстру речових прав, якщо паї – договори з пайовиками;
- Підтвердження урожайності та засіву с/г культур (в т.ч. статзвітність – 4 СГ, 29 СГ, 37 СГ);
- Підтвердження використання техніки;
- Підтвердження людських ресурсів;
- Підтвердження сформованого податкового кредиту – (договори, видаткові, оплати за насіннєвий матеріал, або комплектуючі, паливо, добрива, запчастини, перевезення;
- Підтвердження реалізації товару, або послуги – договір, ТТН, видаткова, оплата за проданий товар, або послугу.
Тетяна Харьковська підкреслює, якщо у майбутньому будуть виявлені ризики у діяльності підприємства, таблиця може бути скасована, як на регіональному так і на центральному рівні.
Майже сотню адміністративних послуг надають платникам у ЦОПах Черкащини
У центрах обслуговування платників податків Черкащини можна отримати інформаційні, консультативні та адміністративні послуги. Нині в ЦОПах регіону надають 91 адмінпослугу. Про це інформує начальниця управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Наталія Бойко.
«Адміністративні послуги надають в ЦОПах та Головному управлінні ДПС у Черкаській області відповідно до інформаційних карток та нормативних документів, якими керуються фахівці ДПС, – каже пані Наталія. – Поміж послуг, за якими звертаються платники, такі: видача відомостей з ДРФО – платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, податку та військового збору, реєстрація РРО, видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), видача довідки про доходи, реєстрація платника єдиного податку, різні послуги щодо ліцензування тощо. З інформаційними картками та зразками заяв кожен платник податків має змогу ознайомитись у приміщеннях центрів обслуговування платників та на субсайті Головного управління ДПС у Черкаській області офіційного вебпорталу ДПС (ck.tax.gov.ua: Головна/Діяльність/Адміністративні послуги)».
Наталія Бойко пояснює, що ознайомившись з інформаційними картками адміністративних послуг, можна отримати інформацію про місцезнаходження суб’єкта надання адміністративної послуги; місця прийому суб’єктів звернень; перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них; порядок та спосіб подання документів, необхідних для отримання адміністративної послуги; платність надання адміністративної послуги; строк надання адміністративної послуги; перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги; результат надання адміністративної послуги; способи отримання результату; акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги та довідкову інформацію.
Керівниця Управління нагадує також, що наразі в Черкаській області, відповідно до існуючого адміністративно-територіального устрою регіону, замість 21 державної податкової інспекції діє 4. А при них функціонує 13 центрів обслуговування платників по територіях. Такі зміни передбачені Національною стратегією доходів до 2030 року – у частині організаційних та кадрових змін із реформування Державної податкової служби.
Довідково:
Черкаська ДПІ:
- Черкаський ЦОП;
- Смілянський ЦОП;
- Корсунь-Шевченківський ЦОП;
- Канівський ЦОП;
- Чигиринський ЦОП.
Уманська ДПІ:
- Уманський ЦОП;
- Монастирищенський ЦОП;
- Жашківський ЦОП.
Звенигородська ДПІ:
- Звенигородський ЦОП;
- Катеринопільський ЦОП;
- Тальнівський ЦОП;
- Шполянський ЦОП.
Золотоніська ДПІ:
- Золотоніський ЦОП.
Водночас 8 Центрів обслуговування платників ліквідовано, а саме: Городищенський, Кам’янський, Христинівський, Маньківський, Ватутінський, Лисянський, Чорнобаївський, Драбівський.
ЦОПи Черкащини працюють з понеділка до четверга з 8.00 до 17.00, у п’ятницю – з 8.00 до 15.45; обідня перерва – з 12 до 12.45; субота та неділя – вихідні.