Головне управління ДПС у Черкаській області інформує
2,2 млн грн надійшло до зведеного бюджету-результати позовної роботи податкової служби Черкащини
Протягом січня-квітня цього року на розгляді в судах різних інстанцій, з урахуванням справ, що перейшли з попередніх років, перебувала 821 справа, за позовами до органів ДПС Черкаської області на суму 2 497 млн грн.
За чотири місяці 2025 року розглянуто 187 справ на суму 558 млн грн та вирішено:
- на користь органів ДПС – 87 справ на суму 471 млн грн;
- на користь платників – 100 справ на 86 млн грн.
За результатами позовної роботи, до бюджетів усіх рівнів надійшло 2,2 млн грн.
Е-листування: зручний електронний сервіс податкової через Електронний кабінет
Сучасні електронні сервіси ДПС України забезпечують дистанційне спілкування з податковою службою, зокрема дають змогу здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі. Про це говорить в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська та зазначає: «Для листування з контролюючими органами через Електронний кабінет платнику податків необхідно подати Заяву про бажання отримувати документи через Е-кабінет».
Тетяна Харьковська пояснює, як це зробити.
Так, аби подати Заяву, платнику необхідно:
1. Отримати кваліфікований електронний підпис.
2. Зайти до приватної частини Електронного кабінету платника податків (cabinet.tax.gov.ua).
3. У меню «Ведення звітності» натиснути кнопку «Створити», при цьому обрати період, у якому подається заява.
4. Заповнити заяву, зазначити електронну адресу.
5. Підписати заяву електронним підписом та відправити її.
6. Перевірити отримання документу ДПС (надходження квитанції № 1 в розділі «Вхідні/Вихідні документи»). Наступна квитанція № 2 з позитивним результатом обробки вказує на прийняття заяви.
Заповнюючи, потрібно використовувати необхідні форми:
● форма J1391602- для юридичних осіб;
● форма F1391602- для фізичних осіб.
Довідково:
Листування контролюючих органів із платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет. На електронну адресу платника податків надходить повідомлення про вид документа, дату та час його надсилання в Електронний кабінет.
У нашому відео на Youtube-каналі "Допомога платнику" – покрокова інструкція.
Особливості подання Таблиці даних платника податку сільськогосподарськими товаровиробниками
Якщо діяльність підприємства пов’язана з вирощуванням с/г продукції, наданням послуг, або виробництвом, для уникнення в подальшому блокування кодів УКТЗЕД можна подати Таблицю даних платника податку, форма: j1312303, f1312303.
Подається Таблиця даних платника податку разом із поясненням та копіями первинних документів, що підтверджують проведення господарської діяльності.
У поясненні слід зазначити:
- основні засоби (сюди належить земля, приміщення, техніка);
- людські ресурси (якщо працюють члени фермерського господарства то вказати це у поясненні);
- матеріали, завдяки яким безпосередньо відбувається господарський процес (сюди належить насіннєвий матеріал, добрива, комплектуючі, основні постачальники, покупці).
Наявність основних засобів, що використовуються у виробництві, вирощуванні або наданні послуг, повинні бути зазначені в 20-ОПП.
Таблиця складається із 4 стовпчиків:
1 - Порядковий номер.
2 - Основний вид діяльності.
3 - Затратна частина (податковий кредит), що використовується у виробництві.
4 - Той код УКТЗЕД або ДКПП який блокується.
Одночасне заповнення рядків щодо придбання та реалізації товарів, робіт, послуг не допускається.
До Таблиці необхідно додати підтверджуючі документи в pdf форматі:
- Підтвердження землі – довідка з сільської ради або договір оренди, або витяг з державного реєстру речових прав, якщо паї – договори з пайовиками.
- Підтвердження урожайності та засіву с/г культур (в т.ч. статзвітність – 4 СГ, 29 СГ, 37 СГ).
- Підтвердження використання техніки.
- Підтвердження людських ресурсів.
- Підтвердження сформованого податкового кредиту – (договори, видаткові, оплати за насіннєвий матеріал, або комплектуючі, паливо, добрива, запчастини, перевезення.
- Підтвердження реалізації товару або послуги – договір, ТТН, видаткова, оплата за проданий товар або послугу.
Але, якщо в майбутньому будуть виявлені ризики у діяльності підприємства, Таблиця може бути скасована - як на регіональному, так і на центральному рівнях.
Бізнес через Інтернет: застосування реєстраторів розрахункових операцій під час продажів
Суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері електронної комерції, зокрема торгівлі, громадського харчування та послуг за допомогою мережі Інтернет, зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій / програмні реєстратори розрахункових операцій. Про це нагадує в.о. начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська. Обов’язок застосовувати РРО / ПРРО на загальних засадах з 01.01.2022 не поширюється лише на фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку І групи.
На сайті ДПС можна ознайомитись із детальним роз’ясненням з цього питання – за покликанням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/886005.html.
Зокрема в роз’ясненнях, поміж іншого, зазначається: якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар (роботи, послуги), і розрахунок було здійснено із застосуванням електронного платіжного засобу (ЕПЗ) за допомогою платіжних сервісів, такі операції здійснюються із обов’язковим застосуванням РРО саме продавцем товарів (робіт, послуг) та наданням споживачу розрахункового документу встановленої форми (фіскальний касовий чек з РРО / ПРРО).
Розрахунковий документ повинен бути сформований та надрукований не пізніше вручення товару (надання послуги, приймання роботи), а у випадку одночасного отримання оплати та передачі товарів, робіт, послуг покупцю – під час проведення розрахунків за них.
Понад 202,9 млрд грн ЄСВ у січні – квітні 2025 року: надходження єдиного внеску збільшилися майже на чверть
Понад 202,9 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплатили платники за січень – квітень 2025 року. Це майже на чверть – 24,4 %, або на 39,8 млрд грн більше за аналогічний період минулого року. За січень – квітень 2024 року надійшло 163,1 млрд гривень.
Єдиний внесок – основне джерело наповнення фондів соціального страхування, за рахунок яких фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо. Він автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Нагадаємо: З 1 січня 2025 року фізичні особи – підприємці на спрощеній та загальній системах оподаткування, а також самозайняті особи мають сплачувати єдиний внесок за себе відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2025 рік».
Звільнені від сплати єдиного внеску ФОП:
- зареєстровані на тимчасово окупованих територіях (відповідно до п. 93 розділу VIII Закону №2464),
- наймані працівники, за яких єдиний внесок сплачує роботодавець,
- пенсіонери,
- особи з інвалідністю, які отримують пенсію або соціальну допомогу,
- мобілізовані (на весь період служби, за умови надання підтверджуючих документів),
- на загальній системі без доходу.
За інформацією ДПС України.
Отриманий фіскальний чек – запорука захисту прав споживачів
Нагадуємо, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами.
Наявність розрахункового документа забезпечує, зокрема, можливість обміну (заміни) у разі придбання неякісного товару та післяпродажне (гарантійне) обслуговування товарів сервісними центрами.
Суб’єкти господарювання зобов’язані видати фіскальний чек покупцю, а споживачі повинні знати, що отриманий чек – це їх захист як споживача і підтвердження сплати податків.
Якщо відмовили у видачі фіскального чека – порушили ваші права: вам відмовили у захисті. Розкажіть про це публічно або ж повідомте податкову.
Державна податкова служба України просить громадян бути свідомими та нагадує про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, в тому числі незастосування РРО/ПРРО та невидачу відповідних розрахункових документів.
Динаміка розрахунків через реєстратори у квітні: більше на 2 млн чеків та майже на третину вищі виторги за добу, ніж торік
У квітні 2025 року спостерігається стабільне зростання рівня фіскалізації. 28,3 млн чеків за добу – їх середньодобова кількість, порівняно з квітнем 2024 року, збільшилася на 2,1 млн.
Від березня 2025 року приріст кількості чеків склав 700 тис. за добу.
Збільшилась і середньодобова сума виторгів, здійснених з використанням реєстраторів розрахункових операцій. Цьогоріч у квітні вона склала 14,8 млрд грн, що на 29 % більше за показники квітня 2024 року (11,5 млрд грн).
Такі дані свідчать про зростання економічної активності. Це результат постійної уваги податкових органів до фіскалізації розрахунків та відповідального ставлення бізнесу до податкових зобов'язань, що сприяють підвищенню рівня податкової дисципліни та розвитку економіки.
За інформацією ДПС України.