Звенигородська міська рада
Черкаська область, Звенигородський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує

Дата: 28.08.2025 14:55
Кількість переглядів: 154

Фото без опису

 

Від серпня по-новому відбуватиметься нарахування ЄСВ для військовослужбовців, поліцейських та осіб рядового і начальницького складу

 

Змінено максимальну суму доходу, на яку нараховується єдиний внесок, для військовослужбовців, поліцейських та осіб рядового і начальницького складу. 

Такі зміни передбачені Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та набули чинності 01.08.2025.

У 2025 році максимальна сума доходу (грошове забезпечення, грошові винагороди та інші виплати) застрахованої особи на місяць, з якої сплачується єдиний внесок, становить:

- з 1 січня по 31 липня 2025 року – у розмірі 20 мінімальних заробітних плат, встановлених законом;

- з 1 серпня по 31 грудня 2025 року – у розмірі 15 мінімальних заробітних плат, встановлених законом.

Закликаємо роботодавців та бухгалтерів своєчасно враховувати нові норми при розрахунках, аби уникнути помилок та порушень під час звітування.

За інформацією ДПС України.

 

Жителі Черкащини декларують право на податкову знижку

 

Право на податкову знижку задекларувало вже 3478 громадян Черкаської області (за сім місяців року). Очільниця ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська зазначає, що загальна сума до повернення з бюджету становить 18,7 млн грн.

«Щоб отримати податкову знижку, необхідно до 31 грудня 2025 року подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. А завдяки електронним сервісам податкової служби, таким як Електронний кабінет, мобільний застосунок «Моя податкова», це можна зробити значно швидше. Таким чином ми впроваджуємо безбар’єрне середовище, аби взаємодія з платниками була зручною та доступною. Це – пріоритет у забезпеченні якісного сервісного обслуговування», – наголошує пані Тетяна.

Нагадаємо, податкова знижка – це можливість повернути частину сплаченого податку на доходи за певні послуги упродовж звітного року. До знижки входять фактично здійснені протягом звітного податкового року платником витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами. Для отримання податкової знижки платник подає декларацію про майновий стан та доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт та ідентифікаційний код.

Хто має право на податкову знижку?

Податкову знижку, згідно зі ст. 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:

- отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;

- у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.

Перелік витрат, що входять до податкової знижки:

1. Оплата навчання – за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти.

2. Пожертвування та благодійні внески – у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, але не більше ніж 4 % від загального доходу.

3. Оплата за користування іпотечним житловим кредитом – частина суми процентів за користування кредитом.

4. Страхові платежі та пенсійні внески – за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом.

5. Витрати на допоміжні репродуктивні технології – оплата допоміжних репродуктивних технологій, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.

6. Оплата державних послуг – вартість державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита.

7. Витрати на будівництво (придбання) доступного житла – суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

8. Витрати на оренду житла – для внутрішньо переміщених осіб (за певних умов).

9. Витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті – витрати на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.

Податкова декларація подається за вибором платника податків одним зі способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- через Електронний кабінет платника.

 

Леся Карнаух: Уряд підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників, які стикаються з блокуванням податкових накладних

 

Кабінет Міністрів підтримав зміни до постанови № 1165, які зменшать майже вдвічі кількість платників податків, які стикаються з блокуванням податкових накладних. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.

За її словами, це дозволить скоротити кількість суб'єктів господарювання, які стикаються з блокуванням, установить зрозуміліші та прозоріші правила та знизить бюрократію. Щоб бізнес, який працює чесно та наповнює бюджет, не жив з постійним страхом мати заблоковані накладні. 

В. о. Голови ДПС подякувала Прем'єр-міністру України Юлії Свириденко та Міністерству фінансів України, які підтримали ініціативу податкової щодо необхідності внесення змін. На початку березня команда ДПС запропонувала своє бачення, як зробити цей механізм більш досконалим. Бо блокування податкових накладних та віднесення підприємств до ризикових – серед топ-проблем, про які говорить бізнес.

Основні зміни: 

- Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.

Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Очікуваний результат – кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5 %.  

Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами кількість зареєстрованих податкових накладних зросте вдвічі. 

- Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

- Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

- Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

- Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. Прогнозуємо, що кількість зареєстрованих податкових накладних зросте більше, ніж на 40 %. 

- Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

Також запроваджується додаткові механізми, щоб уникнути маніпуляцій із фінзвітністю щодо залишкової вартості основних засобів. На чверть скоротимо кількість таких випадків.

«На початку року кількість заблокованих накладних становила 0,76 % від загальної кількості поданих. На сьогодні цей показник вже знизили вдвічі – до 0,39 %. Паралельно з підготовкою змін до постанови № 1165 ДПС створила в кожному регіоні консультаційні центри. Це оперативні та якісні консультації бізнесу про те, як працює СМКОР, як подавати таблиці даних, як виключити компанію з переліку ризикових, як розблокувати податкову накладну», – зазначила Леся Карнаух.

За її словами, фактично, якщо на початку року з блокуванням зіткнувся кожний п'ятий підприємець, тепер – кожний восьмий. І зміни до постанови № 1165 будуть сприяти зменшенню цього показника.

«Ухвалені зміни з одного боку дозволяють ефективно боротися зі схемами ухилення від податків, а з іншого – створюють більш комфортні умови для чесного бізнесу», – додала вона.

За інформацією ДПС України.

 

Особи з інвалідністю та батьки дітей з інвалідністю можуть скористатися податковою соціальною пільгою

 

Така пільга дозволяє зменшити суму оподатковуваного доходу та знизити розмір податку на доходи фізичних осіб, що утримується із заробітної плати (стаття 169 Податкового кодексу України). 

Хто має право на пільгу

у розмірі 150 % прожиткового мінімуму

- платники податку, які утримують дитину з інвалідністю – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

- особи з інвалідністю I або II групи (у тому числі з дитинства),

у розмірі 200 % прожиткового мінімуму:

- особи з інвалідністю I та II групи з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни.

Умови застосування пільги

- Пільга застосовується до заробітної плати (та прирівняних до неї виплат, компенсацій і винагород), нарахованої протягом звітного місяця.

- Місячний дохід такого платника не повинен перевищувати суму, що дорівнює: прожитковий мінімум для працездатної особи на 1 січня звітного року × 1,4 (результат округлюється до найближчих 10 грн).

Як отримати

Слід подати роботодавцю: 

- заяву про застосування пільги

- документи, які підтверджують право особи на неї (копію пенсійного посвідчення або довідку медико-соціальної експертизи, для батьків дітей з інвалідністю – копію свідоцтва про народження дитини, копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо звертається опікун), пенсійне посвідчення дитини, медичний висновок, виданий МОЗ, тощо).

За інформацією ДПС України.

 

Платникам податків Черкащини відшкодували 750,1 млн грн ПДВ

 

Протягом січня-липня 2025 року платниками Черкаської області заявлено до відшкодування ПДВ на розрахункові рахунки 773,7 млн грн, що на 117,5 млн грн менше, порівняно з показником за відповідний період минулого року.

В цілому у січні-липні 2025 року платники Черкаської області отримали бюджетне відшкодування ПДВ грошовими коштами на загальну суму 750,1 млн грн, за відповідний період 2024 року бюджетне відшкодування було отримано на загальну суму 840,6 млн гривень.

Право на бюджетне відшкодування мають усі платники податку на додану вартість незалежно від терміну реєстрації, у яких є в наявності правомірне сформоване від’ємне значення між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту з урахуванням норм пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) від 02.12.2010 №2755-VІ.

Прибираємо бар'єри – створюємо комфорт для кожного платника

 

ГУ ДПС у Черкаській області активно впроваджує безбар'єрне середовище, щоб зробити взаємодію з нами максимально зручною та доступною для всіх громадян. Для нас це не просто відповідність стандартам, а пріоритет у забезпеченні якісного сервісного обслуговування.

Доступність Центрів обслуговування платників

Ми подбали про те, щоб приміщення наших Центрів були легкодоступними для всіх відвідувачів. Ознайомитись із переліком Центрів можна тут – https://surl.li/vpqmrn

Електронні сервіси

Електронний кабінет платника  найпопулярніший сервіс, який дозволяє подавати звітність, сплачувати податки та отримувати важливу інформацію онлайн 24/7.

Мобільний застосунок «Моя податкова»  аналог Електронного кабінету, але в смарт-варіанті. Завантажуйте в App Store/Google Play для ще більшої зручності.

Ви можете отримати необхідні консультації чи відеоінструкції у зручному для вас форматі, обираючи між офлайн та онлайн взаємодією.

Контакт-центр ДПС: телефонуйте за номером 0 800 501 007.

Електронна черга: Запишіться онлайн за лінком на платформі ЗІР ДПС https://zir.tax.gov.ua/main/queue/ або через Контакт-центр.

Ютуб-канал ГУ ДПС у Черкаській області «Допомога платнику»: дивіться корисні відео за покликанням https://surl.lu/zpmfsj.

Facebook-сторінка ГУ ДПС у Черкаській області: https://surl.li/ddjkef

Комунікаційна податкова платформа ГУ ДПС у Черкаській області: звертайтеся до нас на поштову скриньку ck.ikc@tax.gov.ua.

Ми переконані, що безбар'єрний підхід є ключем до побудови суспільства без обмежень, де кожен має рівні права та можливості. Це забезпечує більшу довіру, прозорість та ефективність у взаємодії між державою та платниками податків.

1,9 млрд грн військового збору – надходження до державного бюджету від платників Черкащини

 

За сім місяців 2025 року до державного бюджету надійшло 1,9 млрд грн військового збору. Як зазначає начальниця ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська, темп росту до відповідного періоду 2024 року – 343,6 % (+1,4 млрд грн).

«Сплачуючи податки, ми підтримуємо Збройні Сили України, зміцнюємо обороноздатність нашої країни та її економічну стабільність. Тож, дякуємо платникам за свідому позицію та відповідальне ставлення до своїх податкових зобов’язань!», – зазначає Тетяна Олександрівна.

 

Як спрямувати кошти з єдиного рахунку: покрокова інструкція

 

Хочете швидко та зручно спрямувати кошти з вашого єдиного рахунку в Електронному кабінеті? Ось проста інструкція, яка допоможе вам це зробити.

Інструкція для платника

КРОК 1: Увійдіть до Електронного кабінету та знайдіть сервіс

  1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету за лінком: https://cabinet.tax.gov.ua.

  2. Перейдіть у вкладку «Єдиний рахунок».

  3. Оберіть пункт «Спрямування коштів з ЄР».

  4. Створіть документ «Спрямування коштів з єдиного рахунку» за формою J/F1307701.

КРОК 2: Заповніть дані для спрямування коштів

  1. Оберіть тип платежу: Поставте позначку «Х» в одному з полів:

  • «Платежі з фонду заробітної плати/оплата праці»

  • «Інші платежі» (та оберіть конкретний платіж).

  1. Вкажіть суму: Заповніть необхідну суму платежу в полі «Сума».

  2. Виберіть код класифікації: У полі «Код класифікації доходів бюджету/технологічний код» оберіть платіж, на який ви бажаєте спрямувати кошти.

  3. Заповніть призначення платежу: Надайте детальний опис у полі «Призначення платежу».

КРОК 3: Підпишіть та відправте документ

  1. Підпишіть створений документ «Спрямування коштів з ЄР».

  2. Відправте його до ДПС.

КРОК 4: Отримайте підтвердження

  1. Отримайте Квитанцію №2 до документа «Спрямування коштів з ЄР».

  2. Переконайтеся, що в квитанції зазначено успішне прийняття документа ДПС.

Цей покроковий алгоритм допоможе вам без зайвих труднощів користуватися функціоналом єдиного рахунку.

ДПС працює над тим, щоб зробити отримання послуг максимально доступним. Менше черг, більше онлайн-сервісів від ДПС – це наш шлях до безбар'єрності та зручності для кожного платника податків.

«Гарячі лінії» Головного управління ДПС у Черкаській області

 

(0472) 33 91 17 - адміністрування фізичних осіб
 (0472) 35 02 62 - адміністрування фізичних осіб
 (093) 570 75 71 - адміністрування юридичних осіб
 (0472) 33 91 92 - ПДВ
 (0472) 33 91 72 - ПДВ
 (0472) 33 91 61 - податок на прибуток
 (0472) 33 91 64 - акцизний податок
 (0472) 33 91 85 - ліцензування
 (0472) 33 91 36 - РРО/ПРРО
 (0472) 33 91 97 - реєстрація/зупинення ПН/РК
 (063) 525 95 27 - реєстрація/зупинення ПН/РК

(0472) 35 92 25 - податковий борг

 

Для надання консультацій мобілізованим ФОП, які не можуть виконувати податкові обов’язки та членам їхніх родин:

Управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Черкаській області  - (0472) 33 91 17
 Черкаська ДПІ  - (093) 000 10 03
 Золотоніська ДПІ – (04737) 5 33 74
 Звенигородська ДПІ – (04740) 2 42 17
 Уманська ДПІ – (04744) 3 73 88.

 

Для надання консультацій з питань розблокування податкових накладних та виключення з переліку «ризикових» (Консультаційний центр): (0472) 33-91-97, (063) 525-95-27, (0472) 33-91-57.

 

«Гарячі лінії» з понеділка по четвер працюють із 08.00 до 17.00 (обідня перерва з 12.00 до 12.45), у п’ятницю – з 08.00 до 15.45 (обідня перерва з 12.00 до 12.45).

 

Триває сплата земельного податку: що потрібно знати про нарахування і пільги та орендну плату

 

Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно. Вона справляється у двох формах:

Земельний податок – сплачують власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та постійні землекористувачі.

Орендна плата – сплачується за користування земельними ділянками державної або комунальної власності на умовах договору оренди.

 Хто і коли нараховує податок

Контролюючі органи нараховують податок фізичним особам за місцем розташування земельної ділянки (у тому числі земельної частки/паю) до 1 травня.

- Підставою для нарахування є офіційні дані:

Державного земельного кадастру;

Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

державних актів на землю,

сертифікатів на право на земельні ділянки(паї),

рішень місцевих рад, інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою (часткою);

Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

- Якщо у базах відсутні відомості про вашу ділянку, податок нарахують за інформацією з наданих вами документів, доки дані не оновляться у реєстрах.

Строки надсилання та сплати

До 1 липня податкова надсилає податкове повідомлення-рішення разом із детальним розрахунком суми податку, який містить:

кадастровий номер та площу земельної ділянки;

розмір ставки податку;

пільги зі сплати податку.

- Сплатити податок потрібно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення.

- Якщо повідомлення не було надіслано вчасно – відповідальність за несвоєчасну сплату не настає.

Важливо: податкове зобов'язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) у межах строків, визначених Кодексом, тобто за 1095 днів.

 Якщо змінився власник

- Попередній власник платить за період з 1 січня до початку місяця, коли втратив право власності.

- Новий власник платить починаючи з місяця, коли набув право власності.

- Якщо зміна сталася після 1 липня, податкова надсилає нове податкове повідомлення-рішення попередньому власнику, а попереднє повідомлення скасовується.

Перевірка даних та звірка

- Якщо у вас є одна або декілька земельних ділянок або паїв, ви маєте право провести звірку інформації в податковій за місцем реєстрації або розташуванням будь-якої ділянки.

- Це допоможе уникнути помилок у нарахуванні.

Орендна плата

- Підставою для нарахування є договір оренди землі.

- Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, а також інформувати про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, в якому такі зміни відбулися.

- Строки сплати орендної плати визначені договором, але загальний порядок розрахунків регулюється тими ж статтями ПКУ, що і земельний податок.

Пільги зі сплати земельного податку

- Від податку звільняються певні категорії громадян (зазначені у ст. 281 ПКУ), наприклад:

- особи з інвалідністю першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком); 

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; 

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. 

Пільга діє у межах граничних норм площі за кожним видом цільового використання землі:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; 

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; 

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара; 

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара; 

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара. 

- На період дії єдиного податку 4-ї групи: власники земель або паїв, переданих в оренду платнику єдиного податку 4-ї групи, на час оренди звільняються від земельного податку.

На час воєнного стану не нараховується та не сплачується земельний податок та орендна плата:

за ділянки державної та комунальної власності, які розташовані на територіях активних бойових дій або тимчасової окупації рф:

з 01.01.2022 до 31.12.2022 – для фізичних осіб,

з 01.03.2022 до 31.12.2022 – для юросіб та ФОП,

з 01.01.2023 – від  місяця початку активних бойових дій (тимчасової окупації) до останнього числа місяця їх завершення. 

з 01.05.2024 – за території, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Дати визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, який затверджено Постановою КМУ.

- земельні ділянки, на яких об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості знищені внаслідок бойових дій:

Інформація про знищені об’єкти має бути внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України 

Пільга надається в межах площ земельних ділянок:

для фізичних осіб - власників знищених об'єктів житлової нерухомості:

у селах – не більше як 0,25 га;

у селищах – не більше як 0,15 га;

у містах – не більше як 0,1 га;

для фізичних та юридичних осіб:

100 % площі земельної ділянки – якщо площа знищеного об’єкта більше або дорівнює 1/3 загальній площі земельної ділянки, на якій був розташований такий об’єкт;

50 % площі –  якщо така площа не перевищує 1/3.

Пільга діє від першого числа місяця знищення об’єкту до останнього числа місяця відновлення нерухомості, скасування воєнного стану, але не пізніше 01.01.2026.  

На період дії воєнного стану місцеві ради при прийнятті рішення щодо встановлення ставок і пільг можуть:

не застосовувати вимоги щодо термінів їх прийняття та оприлюднення, передачі інформації контролюючим органам,  

надавати індивідуальні податкові пільги. 

Щоб скористатися пільгою:

1.Якщо у вас кілька ділянок одного виду, до 1 травняподайте заяву до податкової із зазначенням, на які ділянки поширюється пільга.

2.Якщо право на пільгу з’явилося протягом року – подайте заяву протягом 30 днів.

3.Пільга починає діяти з місяця, що настає після подання заяви (або з наступного податкового року, якщо пропущені строки).

4.Якщо право на пільгу втрачено – податок починає нараховуватися з наступного місяця після втрати.

За інформацією ДПС України.

913 мільйонерів на Черкащині задекларували отримані торік доходи

 

913 громадян Черкаської області (станом на 1 серпня 2025 року) задекларували отримані за попередній рік доходи в розмірі понад мільйон гривень.

Загальна сума доходів, отриманих такими громадянами, становить понад 4 797,3 млн грн.

Мільйонерами задекларовано до сплати 60 млн грн ПДФО та 8,6 млн грн військового збору.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь